Błysk! Potęga przeczucia

Ocena: 0 (0 głosów)
Dlaczego Malcolm Gladwell napisał Błysk!? Bo... zapuścił włosy. „W moim życiu natychmiast nastąpiły drobne, ale znaczące zmiany. Zacząłem dostawać mandaty za przekroczenie prędkości, co wcześniej nigdy mi się nie zdarzało. Zatrzymywano mnie do szczegółowej kontroli na lotniskach. A pewnego dnia, gdy szedłem Fourteenth Street na Manhattanie, do krawężnika podjechała policyjna furgonetka i wyskoczyło z niej trzech funkcjonariuszy. Jak się okazało, szukali gwałciciela, a według nich ów gwałciciel wyglądał zupełnie jak ja. Wyjęli portret pamięciowy i rysopis. Przyjrzałem się i najuprzejmiej, jak potrafiłem, zwróciłem im uwagę, że poszukiwany przestępca wcale nie jest do mnie podobny. Był wyższy, potężniej zbudowany i o kilkanaście lat ode mnie młodszy. [...] Jedyną naszą wspólną cechą była burza kręconych włosów” – mówi Gladwell. „Po prostu chcę, żeby ludzie poważnie traktowali proces natychmiastowego poznania (rapid cognition)” – tłumaczy. Błysk! opowiada o potędze pierwszego wrażenia, o czymś, co wydarza się w mgnieniu oka, często bez udziału świadomości czy rozumu. Malcolm Gladwell jest publicystą „New Yorkera” (a wcześniej „Washington Post”, gdzie pisał o nauce). Reportaże Gladwella o zachowaniu konsumentów, gwałtownych skokach przestępczości w Nowym Jorku czy testach osobowości zdradzają jego zamiłowanie do socjologii, psychologii i marketingu. W 2005 roku w Polsce ukazała się jego pierwsza książka Punkt przełomowy (The Tipping Point). Szczegółowo pokazuje w niej cykl życia oraz istotę trendu – zarówno trendu rynkowego, jak i epidemii grypy, przestępczości czy mody na buty określonej marki. W Błysku! natomiast twierdzi, że ludzie nazbyt często próbują podejmować decyzje, kierując się racjonalnymi przesłankami, podczas gdy takie same efekty przynosi zdanie się na natychmiastowe poznanie (rapid cognition). Teza ta wydaje się może zbyt rewolucyjna, jednak przyniosła Gladwellowi miano guru w środowiskach marketingowych. Jego książki nie schodzą z list bestsellerów, przez brytyjski dziennik „The Times” został uznany za jednego z pięćdziesięciu najbardziej wpływowych myślicieli w dziedzinie zarządzania. Ostatnio prawa do książki kupiła nawet wytwórnia filmowa Universal. Brawurowy, świetnie napisany i solidnie udokumentowany Błysk! czyta się z wypiekami na twarzy.

Informacje dodatkowe o Błysk! Potęga przeczucia:

Wydawnictwo: Znak
Data wydania: b.d
Kategoria: Pedagogika
ISBN: 978-83-240-1287-9
Liczba stron: 252

więcej

Kup książkę Błysk! Potęga przeczucia

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Błysk! Potęga przeczucia - opinie o książce

Inne książki autora
Poza schematem
Malcolm Gladwell0
Okładka ksiązki - Poza schematem

DŁUGO OCZEKIWANA KSIĄŻKA JEDNEGO Z 5O NAJBARDZIEJ WPŁYWOWYCH MYŚLICIELI Z DZIEDZINY ZARZĄDZANIA Czy talent jest przereklamowany? Czy aby odnieść sukces...

Dawid i Goliat. Jak skazani na niepowodzenie mogą pokonać gigantów
Malcolm Gladwell0
Okładka ksiązki - Dawid i Goliat. Jak skazani na niepowodzenie mogą pokonać gigantów

Nie ma takich gigantów, których nie da się pokonać. Ta książka pokazuje, jak sprawić, że twój słaby punkt zamieni się w atut. Malcolm Gladwell - autor...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Paderborn
Remigiusz Mróz
Paderborn
Fałszywa królowa
Mateusz Fogt
Fałszywa królowa
Zagraj ze mną miłość
Robert D. Fijałkowski ;
Zagraj ze mną miłość
Między nami jest Śmierć
Patryk Żelazny
Między nami jest Śmierć
Ktoś tak blisko
Wojciech Wolnicki (W. & W. Gregory)
Ktoś tak blisko
Serce nie siwieje
Hanna Bilińska-Stecyszyn ;
Serce nie siwieje
The Paper Dolls
Natalia Grzegrzółka
The Paper Dolls
Słowa wdzięczności
Anna H. Niemczynow
Słowa wdzięczności
Izabela i sześć zaginionych koron
Krzysztof P. Czyżewski
Izabela i sześć zaginionych koron
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy