Czarna książka kolorów

Ocena: 0 (0 głosów)
„Czarna książka kolorów” umożliwia spotkanie widzących z niewidomymi. Jest książką dla wszystkich, gdyż uczy współodczuwania i uwrażliwia na odmienność. Książka jest prawie cała czarna – czarne ilustracje, czarny braille, jedynie tekst odcina się od tła jasnymi literami.

Autorka książki wyobraziła sobie przyjaźń dwóch chłopców, z których jeden, Tomek, jest niewidomy. Jego widzący przyjaciel opowiada nam, jak Tomek potrafi poczuć, dotknąć, usłyszeć czy spróbować kolorów. Czytając tę opowieść, też zaczynamy je widzieć inaczej, tak jak Tomek żyjący w „świecie ciemności”. Przed czytelnikiem otwierają się nowe przestrzenie – zmysłów, wyobraźni i odczuć.

„Tomek nie widzi kolorów. Są one dla niego tysiącami smaków, zapachów, dźwięków i emocji. Pogrążony w mroku chłopiec zaprasza nas, byśmy spróbowali odkrywać je tak, jak on: wcale ich nie widząc”.

„Czarna książka kolorów” otrzymała New Horizons Award w 2007 roku na Targach Książki Dziecięcej w Bolonii Książka już jest dostępna w dobrych księgarniach i kluboksięgarniach dla dzieci oraz w księgarniach internetowych (np. badet.pl).

Informacje dodatkowe o Czarna książka kolorów:

Wydawnictwo: inne
Data wydania: 2012-01-19
Kategoria: Edukacyjne
ISBN: 9788393298426
Liczba stron: 24

więcej

Kup książkę Czarna książka kolorów

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Czarna książka kolorów - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Paderborn
Remigiusz Mróz
Paderborn
Fałszywa królowa
Mateusz Fogt
Fałszywa królowa
Między nami jest Śmierć
Patryk Żelazny
Między nami jest Śmierć
Zagraj ze mną miłość
Robert D. Fijałkowski ;
Zagraj ze mną miłość
Ktoś tak blisko
Wojciech Wolnicki (W. & W. Gregory)
Ktoś tak blisko
Serce nie siwieje
Hanna Bilińska-Stecyszyn ;
Serce nie siwieje
The Paper Dolls
Natalia Grzegrzółka
The Paper Dolls
Słowa wdzięczności
Anna H. Niemczynow
Słowa wdzięczności
Zranione serca
Urszula Gajdowska
Zranione serca
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy