Niniejsza ksi±¿ka to szeroka perspektywa postrzegania dziecka 6-letniego jako potencjalnego ucznia szko³y podstawowej, któremu rzeczywisto¶æ kreuje los bardziej lub mniej odpowiadaj±cy osobistym preferencjom. W wyniku kontrowersji zogniskowanych wokó³ reformy o¶wiaty, a w niej wcze¶niejszego rozpoczynania edukacji ju¿ przez dzieci 6-letnie, akcentuje siê w niej holistyczny ogl±d dziecka. Przedstawione mo¿liwo¶ci i ograniczenia w rozwoju poszczególnych sfer daj± mo¿liwo¶æ antycypacji obrazu funkcjonowania tego dziecka w szkolnej rzeczywisto¶ci, co wyznacza siê jego gotowo¶ci± edukacyjn±. Jednak gotowo¶æ szkolna dziecka to nie tylko jego dojrza³o¶æ biologiczna, ale te¿ gotowo¶æ szko³y przejawiaj±ca siê w wielu aspektach jej instytucjonalnej i zadaniowej dzia³alno¶ci. To wspó³brzmienie obu podmiotów edukacyjnych zmagañ gwarantuj±cych ma³emu dziecku osi±ganie szkolnych efektów. Warunkiem poznania dziecka i jego ca³o¶ciowego ogl±du s± dzia³ania diagnostyczne, których szeroki wachlarz prezentowany jest kandydatom na nauczycieli, jak i nauczycielom czynnie pracuj±cym. Bogata oferta narzêdzi badawczych pozwala na koncentrowanie siê na tych obszarach rozwoju sze¶ciolatka, które stanowi± istotê jego gotowo¶ci do podejmowania zadañ szkolnych. W kompetencjach diagnostycznych nauczyciela mie¶ci siê te¿ mo¿liwo¶æ jego dzia³añ pomocowych aktywizuj±cych gorzej funkcjonuj±ce sfery, wyró¿nione podczas diagnozy. Tak wiêc studenci, nauczyciele, jak te¿ i rodzice, którym zale¿y na dobru dziecka, maj±c bogate ¼ród³o wiedzy dotycz±cej gotowo¶ci szkolnej dziecka, przekraczaj±cego próg szko³y, mog± wzbogaciæ swój zasób wiedzy o te elementy, które jako aktualne, wydaj± siê wa¿ne i niezbêdne w ich wyposa¿eniu.
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2013-09-27
Kategoria: Pedagogika
ISBN:
Liczba stron: 194
Zastosowana przez Autorkê metoda to propozycja indywidualnego przebiegu dzia³añ edukacyjnych, który z powodzeniem mo¿e byæ modyfikowany i dostosowywany...
Emocje mog± nas zniewalaæ albo wyzwalaæ. Uczymy siê ich na trudnych ¶cie¿kach w¶ród rodziców, rodzeñstwa, kolegów i kole¿anek, w¶ród najbli¿szego otoczenia...
Chcê przeczytaæ,