Okładka książki - Pokonywanie trudności w uczeniu się dzieci z dysleksją

Pokonywanie trudności w uczeniu się dzieci z dysleksją

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2013-05-10
Kategoria: Pedagogika
ISBN: 9788378500858
Liczba stron: 332
Dodał/a książkę: elibri

Ocena: 0 (0 głosów)

Zastosowana przez Autorkę metoda to propozycja indywidualnego przebiegu działań edukacyjnych, który z powodzeniem może być modyfikowany i dostosowywany do potrzeb i możliwości [...] danej klasy. Na podkreślenie ze wszech miar zasługuje zwrócenie [...] uwagi na postawę nauczyciela jako kreatora indywidualnych podejść i preferencji dla każdego dziecka z osobna. Nauka pisania i czytania to niezwykła powinność i odpowiedzialność ze strony nauczyciela, wyzwalająca działania twórcze i kreatywne, jakie drzemią w świadomości ucznia. Rola i zadania, jakie stoją przed nauczycielem w przypadku dzieci o specyficznych trudnościach w nauce pisania i czytania, powodują zwiększenie skali kompetencji i odpowiedzialności nauczyciela profesjonalisty w tym zawodzie.

Z recenzji dr hab. Urszuli Ordon, prof. AJD

Skala występowania zjawiska dysleksji (ryzyka dysleksji) ujawniona przez naukę, jak również praktykę pedagogiczną skłania wielu badaczy do poszukiwania nowszych, innych i skuteczniejszych sposobów pracy z dzieckiem, aby pomóc mu w wysiłkach edukacyjnych związanych z nauką czytania i pisania. Także ta książka jest wskazaniem nowej metody pracy z uczniem rozpoczynającym swoją szkolną karierę. Aby owa nauka okazała się jak najmniej bolesna, można zastosować tę metodę w przypadku dzieci z zaburzeniami rozwojowymi i uczynić z nauki przyjemną zabawę połączoną z twórczą działalnością.

Dzięki teoretycznym rozważaniom dotyczącym dysleksji i jej metodycznego aspektu metoda ta może być również stosowanym przez rodziców sposobem pracy z dzieckiem. To przecież oni, jako największy autorytet, stanowią często silny oręż w pokonywaniu trudności swoich potomków. Stąd wykorzystanie przez rodziców opisanej metody może się przyczynić do zmniejszania kryzysów i porażek tych, których bardzo kochają. Wspólna praca z dzieckiem to nie tylko wyraz troski o nie, lecz także strukturyzowanie inteligencji emocjonalnej, tak bardzo niezbędnej człowiekowi w dobie nanocywilizacji. Każdy rodzic jest zatem zobowiązany do wspomagania rozwoju swojego dziecka, co może czynić, zapoznając się z przedstawianą metodą pracy. Nie ma w niej zwycięzców i pokonanych, nie ma mądrzejszych i mniej zdolnych. Są tylko wytrwali i ambitni, którzy pragną rozwijać swoje horyzonty poznawcze przez nieustawanie w wysiłkach.

Kup książkę

przesuń

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Inne książki autora
Kłopoty z emocjami dzieci. Ścieżki zmian
Leokadia Wiatrowska0
Okładka ksiązki - Kłopoty z emocjami dzieci. Ścieżki zmian

Emocje mogą nas zniewalać albo wyzwalać. Uczymy się ich na trudnych ścieżkach wśród rodziców, rodzeństwa, kolegów i koleżanek, wśród najbliższego otoczenia...

Dziecko u progu szkoły. Dojrzałość szkolna dzieci a ich gotowość do nauki
Leokadia Wiatrowska0
Okładka ksiązki - Dziecko u progu szkoły. Dojrzałość szkolna dzieci a ich gotowość do nauki

  Niniejsza książka to szeroka perspektywa postrzegania dziecka 6-letniego jako potencjalnego ucznia szkoły podstawowej, któremu rzeczywistość kreuje...

Reklamy