Współczesna przestrzeń edukacyjna. Geneza, przemiany, nowe znaczenia. Tom 2

Ocena: 0 (0 głosów)

  Na współczesną przestrzeń edukacyjną warto spojrzeń zarówno w kontekście dyskursywnej konfrontacji teorii, jak i praktyki codziennej, świata doświadczanego i przeżywanego przez podmioty tej przestrzeni, wykorzystując do tego zarówno perspektywę klasyków nauk społecznych, jak i nowopowstałych kierunków współczesnej pedagogiki, do których należy pedagogika miejsca. Wybór tematyki opracowania ma swoje uzasadnienie w przemianach instytucji edukacyjnych i społecznych relacji wychowawczych. Każdy z tekstów stanowi wkład własny każdego z Autorów w dyskurs traktujący o współczesnej przestrzeni edukacyjnej, w kontekście jej genezy, przemian, nowych znaczeń.

Fragment ze Wstępu

    Wszystkie teksty zawarte w niniejszej książce stanowią wkład własny każdego z Autorów w dyskurs traktujący o współczesnej przestrzeni edukacyjnej w kontekście jej genezy, przemian, nowych znaczeń.  

O strukturze publikacji zadecydowały wyszczególnione obszary, w których obrębie toczyły się naukowe dyskusje. Należy jednak wyraźnie podkreślić, że przygotowane teksty mają charakter wielowątkowy oraz interdyscyplinarny. Wpisanie tekstu do jednej z pięciu części publikacji jest podyktowane wyraźnym zaakcentowaniem przez Autora głównego z podjętych motywów.

    Pierwsza część publikacji zawiera opracowania, w których dokonano rozważań nad historycznymi i współczesnymi konotacjami przestrzeni edukacyjnej. Druga część poświęcona została szerokim analizom procesu transformacji przestrzeni edukacyjnej w jej formalnym i nieformalnym wymiarze. W tekstach usytuowanych w części trzeciej scharakteryzowane zostały wybrane zjawiska edukacyjne w przestrzeni publicznej. Część czwarta skoncentrowana jest wokół refleksji nad przedszkolem i szkołą jako przestrzeniach praktyki edukacyjnej. Kolejna, piąta część, przedstawia osobę nauczyciela, którego różnorodna aktywność zawodowa jest wyraźnie dostrzegana w przestrzeni edukacyjnej.

    Przestrzeń edukacyjną należy postrzegać jako zjawisko wielopłaszczyznowe, dynamicznie, zmienne, o charakterze otwartym. Mamy nadzieję, że udało nam się dokonać opisu przestrzeni edukacyjnej w całej jej różnorodności, a także zainspirować do dalszych analiz, wykraczających diagnozą i opisem poza zarysowany w niniejszym opracowaniu obszar badawczy.

Informacje dodatkowe o Współczesna przestrzeń edukacyjna. Geneza, przemiany, nowe znaczenia. Tom 2:

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2014-02-18
Kategoria: Pedagogika
ISBN: 9788378505365
Liczba stron: 496

więcej

Kup książkę Współczesna przestrzeń edukacyjna. Geneza, przemiany, nowe znaczenia. Tom 2

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Współczesna przestrzeń edukacyjna. Geneza, przemiany, nowe znaczenia. Tom 2 - opinie o książce

Inne książki autora
O autorytecie w wychowaniu i nauczaniu
Małgorzata Bednarska0
Okładka ksiązki - O autorytecie w wychowaniu i nauczaniu

W ostatnich czasach myślenie o autorytecie przechodzi swoistą transformację. Zwłaszcza myślenie o autorytecie w wychowaniu i nauczaniu. Można powiedzieć...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Paderborn
Remigiusz Mróz
Paderborn
Fałszywa królowa
Mateusz Fogt
Fałszywa królowa
Między nami jest Śmierć
Patryk Żelazny
Między nami jest Śmierć
Zagraj ze mną miłość
Robert D. Fijałkowski ;
Zagraj ze mną miłość
Ktoś tak blisko
Wojciech Wolnicki (W. & W. Gregory)
Ktoś tak blisko
Serce nie siwieje
Hanna Bilińska-Stecyszyn ;
Serce nie siwieje
The Paper Dolls
Natalia Grzegrzółka
The Paper Dolls
Słowa wdzięczności
Anna H. Niemczynow
Słowa wdzięczności
Zranione serca
Urszula Gajdowska
Zranione serca
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy