Okładka książki - Wywieranie wpływu na ludzi teoria i praktyka

Wywieranie wpływu na ludzi teoria i praktyka

Wydawnictwo: GWP
Data wydania: 2006
Kategoria: Inne
ISBN: 9788374890428
Liczba stron: 6
Dodał/a książkę: Wojciech Polak

Ocena: 5 (6 głosów)

Książka audio skierowana jest do osób, które zawodowo zajmują się wpływem na innych: do dziennikarzy, psychologów, kierowników i negocjatorów, specjalistów od reklamy i marketingu, prawników i ekonomistów, nauczycieli i wychowawców. Publikacja ta udziela odpowiedzi na pytania:- Jak nakłonić innego człowieka do zmiany sposobu postępowania?- Zachęcić do podjęcia lub zmiany decyzji?- Jak dokonać tego, by zmiany takiej zapragnął i na wiele innych.

Kup książkę

przesuń

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Opinie

Avatar użytkownika - wiktoria_d
wiktoria_d
Przeczytane:2015-05-26, Ocena: 5, Przeczytałem,
Psychologia perswazji. Pozycja bestsellerowa Roberta Cialdini'ego ,,Wywieranie wpływu" można zaklasyfikować jako ,,poradnik psychologiczny", skupiający się wokół wątku manipulacji. Z jednej strony jest to zupełnie niesprawiedliwe zaszufladkowanie, ponieważ książka stanowi efekt wieloletnich badań naukowych i jest wynikiem namysłu psychologicznego, nie zaś potocznego. Z drugiej strony natomiast, forma lektury przybiera taki kształt - poradnika dla przeciętnego Czytelnika. Proponuje gotowe rozwiązania różnych problemów i dylematów, takich na przykład, jak: co zrobić, by inni cię lubili; jak sprawić, by zwiększyć dochody w firmie; w jaki sposób wywrzeć dobre wrażenie? Będąc uczciwą, pod tą przykrywką kryją się znacznie bardziej ciekawe i nurtujące pytania, a jego ogólnym przedstawicielem może być oto ono: jak funkcjonujemy? Funkcjonowanie to ujęte jest w ramach warstwy społecznej i poznawczej. Nie wiem zatem, czy te ważniejsze pytania zostały skrzętnie ukryte pod przykrywką chwytliwych formuł ze względów komercyjnych, z powodu chęci zainteresowania psychologią zupełnych przeciętniaków, stylu samego pisarza (innych jego książek nie znam), czy może potwierdzenia tym zasadności twierdzeń, które forsuje, a może wszystkich naraz? Strona merytoryczna bowiem jest niezwykle fascynująca i bardzo dobitnie ukazuje człowieka jako może inteligentne, może cywilizowane, może wyrafinowane, ale jednak zwierzę, nie działające inaczej, jak na zasadzie zawartego w nim m ...
(Pokaż całą opinie)
Link do opinii
Avatar użytkownika - Faustyna
Faustyna
Przeczytane:2014-10-27, Ocena: 5, Przeczytałem, 52 książki 2014, psychologia,
Pozycja Cialdiniego była na listach bestselerów w wielu krajach. Psycholog zatrudnia się w wielu miejscach np. jako kelner w restauracji, jako sprzedawca samochodów, pracownik supermarketu czy akwizytor po to by dopytać i poobserwować od środka jak wyglądają techniki wpływu społecznego stosowane na nas przeciętnych zjadaczach chleba, abyśmy kupili więcej i drożej. k Klasyfikuje je w 6 zasad i opowiada o tym czy można je wykorzystać w innych dziedzinach życia niż reklama i sprzedaż. Odwołuje się tez często do własnych doświadczeń gdy kupił coś co nie koniecznie było mu potrzebne. Książkę czyta się bardzo łatwo, wiele obrazowych przykładów przemawia do wyobraźni i nasuwa skojarzenia z własną rzeczywistością. Minusem dla mnie jest iż czasem rozwiązania wydają się nieco naiwne jakby naciągnięte na potrzeby, ale mimo to polecam jako lekturę obowiązkową wszystkim tym którzy nie potrafią się oprzeć promocją i wyprzedażą!
Link do opinii
Avatar użytkownika - Lilka28
Lilka28
Przeczytane:2014-07-21, Ocena: 4, Przeczytałem, 52 książki 2014,
Nie jestem wśród grupy docelowej książki, bo nie pracuję jako dziennikarz, psycholog czy spec od reklamy. Przeczytałam książkę Cialdiniego pod zupełnie innym kątem - jak nie dać się sobą zmanipulować w pracy, w sklepie, czy na ulicy. Jak nie kupić kolejnego produktu, który do niczego mi się nie przyda. Myślę, że książka każdemu może się przydać, zwłaszcza tym, którzy tak, jak ja często ulegają różnym promocjom zakupowym.
Link do opinii
Avatar użytkownika - mysha
mysha
Przeczytane:2013-10-18, Ocena: 6, Przeczytałem, 26 książek 2013,
Świetna :) warta przeczytania
Link do opinii
Avatar użytkownika - Booko24
Booko24
Przeczytane:2014-06-20, Ocena: 5, Przeczytałem, 52 książki 2014, Mam,
Inne książki autora
Pre-swazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego
Robert B. Cialdini0
Okładka ksiązki - Pre-swazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego

Po wielkim sukcesie książki „Wywieranie wpływu na ludzi" Robert B. Cialdini – światowej sławy autorytet w dziedzinie psychologii społecznej...

Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka
Robert B. Cialdini0
Okładka ksiązki - Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka

Znakomita książka z dziedziny psychologii społecznej, prezentująca techniki wywierania wpływu, skierowana jest do wszystkich zainteresowanych wpływaniem...

Reklamy