Jestem świeżo po lekturze książki "CeWEBryci sława w sieci" autorstwa Michała Janczewskiego. Odnalazłam w niej interesujące historie osób, które dzięki sieci stały się rozpoznawalne również w świecie realnym. Autor ukazał tu także formę i następstwa sławy medialnej. Ponadto dowiódł, że popularność w internecie różni się od tej w innych, znanych nam mediach. Jego zdaniem ceWEBryci często stają się sławni przez przypadek. Z dnia na dzień. Niektórzy z nich realizują swoje marzenia, pasje. Inni próbują zaimponować brawurą, która niekiedy prowadzi do tragedii. Wielkim walorem tej publikacji jest również fakt, że autor wyjaśnia tu na czym polega manipulacja medialna oraz odpowiada na pytania: co powoduje, że ludzie stają się popularni i dlaczego pragną być sławni. Lektura pobudza do refleksji. Zatem i w mym umyśle po jej ukończeniu zalęgło się kilka pytań. Jak długo trwa sława CeWEBrytów? Czy przekłada się ona na ich zamożność? Kto ją zdobywa?
Facebook, instagram, twitter, youtube, wykop... Smartfony są połączone z każdą z wymienionych witryn i aktualizują się natychmiastowo powiadamiając o wszystkim właściciela. Wydawałoby się, że wystarczy nagrać filmik, wrzucić w parę miejsc i trochę poczekać... Tylko czy każde nagranie zyska miliony odtworzeń. Oczywiście, że nie. Ten unikalny film musi mieć w sobie to "coś" - musi byś w jakiś sensie oryginalny. Inny niż miliony codziennie zamieszczanych. Jednak co jesteśmy gotowi zrobić, aby doświadczyć sławy w internecie?
reszta opinii na: http://hugekultura.blogspot.com/2014/08/cewebryci-sawa-w-sieci-micha-janczewski.html
Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2011-10-27
Kategoria: Inne
ISBN:
Liczba stron: 222
Dodał/a opinię:
Agnieszka Chmielewska-Mulka