Andrew Wiggin, zwany Enderem, ma zaledwie sześć lat, gdy trafia do Szkoły Bojowej. Powinien się tu uczyć do osiemnastego roku życia, ale Ziemia nie ma tyle czasu. Pułkownik Graff, który wierzy, że Ender to ten wybrany, ostatnia szansa na zwycięstwo, łamie wszelkie reguły i przewraca porządek w szkole bojowej do góry nogami, byle by tylko przygotować Endera na czas. A to oznacza, że chłopiec będzie musiał się nauczyć, że zawsze jest sam i nikt mu nigdy nie pomoże, a już szczególnie dorośli. Taktyki i okrucieństwa będzie się uczył nie tylko w salach treningowych i na wykładach, ale przede wszystkim na korytarzach. Wyróżniony, ale pozostawiony sam sobie, ściągnie na siebie nienawiść starszych kolegów. Pozbawiony doświadczenia będzie musiał znosić szykany i samemu odnajdywać wyjście z niebezpiecznych sytuacji, wykorzystując swoje wyjątkowe umiejętności analizowania, przewidywania i planowania. Ender poddawany jest nieprzerwanej próbie, a Graff wymyśla dla niego coraz trudniejsze zadania, próbując go bezustannie złamać. A Ender, choć nie raz się załamie, jakoś przetrwa. Ale ,,Gra" to książka brutalna i przerażająca. Jest coś strasznego w idei Szkoły Bojowej, gdzie dzieci walczą w zespołach w zerowej grawitacji, teoretycznie ucząc się do wojny, w praktyce jednak nie rozumiejąc toczącego się konfliktu z robalami. Wydają się tak naprawdę nie rozumieć, dlaczego robią to co robią. Na koniec dnia liczy się tylko wynik w tabeli zespołów i posłuch wśród kolegów. Dodatkowo dzieci potrafią być okrutne w specyficzny, dziecięcy sposób i chcą zniszczyć Endera, choćby oznaczałoby to zabicie go.
Informacje dodatkowe o Gra Endera:
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Data wydania: 2011-03-01
Kategoria: Fantasy/SF
ISBN:
978-83-7648-612-3
Liczba stron: 326
Tytuł oryginału: Ender's Game
Język oryginału: angielski
Tłumaczenie: Piotr W. Cholewa
Dodał/a opinię:
Ag
Sprawdzam ceny dla ciebie ...