Trzech Mistrzów - część pierwsza

Autor: Maniek
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

 

Trzech Mistrzów - Część Pierwsza
Wielki Turniej.
Daleko za Morzem Wernoradu mieszkało trzech przyjaciół : zwinny Wemoto , mądry Darel i silny Burosh. Niestety musieli się oni wyprowadzić. Wermeto osiadł się w Taken-Hrabeth -mieście bogaczy , Darel zamieszkał w Elancji - mieście wędkarzy zaś Burosh został na stałe w Eder - mieście bezprawia i rozpusty. Nie przypuszczali że się jeszcze spotkają ale tak się stało bowiem na biueldynie w Karka-Han pojawiło się ogłoszenie że niedługo zacznie się turniej na który będą przybywać odważni z całego świata . Ten turniej nazwano Wielkim Turniejem Margonem.

Wemoto , Darel i Burosh postanowili zamieszkać tymczasowo w barakach w Ithan. Ich mentorem był Hetin. Postanowił im pomóc. Akurat dolina Margonem stała się niebezpieczna. Z mórz zaczęły wychodzić węże morskie , na niebie pojawiło się stado orłów a na ziemi pojawiały się gobliny. Jednak to nic w porównaniu ze starą legendą podczas której brat ówczesnego króla Thinkera Pierwszego Zły Patryk wypił wodę z zatrutego źródła i stał się wrogiem publicznym tak potężnym że sam Thinker nie zdołał go zabić. Nie wiadomo gdzie aktualnie przebywa. Jednak podopieczni Hetina nie przejęli się tą legendą. Nazajutrz odbywał się pierwszy z trzech zaplanowanych turnieji.

Wermoto był gotowy na odbycie pojedynków z innymi przybyszami aby zdobyć tytuł Mistrza Turnieju Łuczniczego. Odbywał się on w Tuzmer - mieście arabów leżącym na południowym krańcu Margonem. Droga tam nie była trudna i już po południu Wermoto odbył większość bitew, jednak turniej zakłócił atak węży. w między czasie Darel wrócił do baraków ze spaceru. Hetin poprosił go o przyniesienie specjalnie zamówionej serwetki od Broka - najlepszego krawca w Margonem. Droga nie była trudna aż w końcu Darel doszedł do Eder. Tam mieszkał Burosh. Darel zauważył jak Burosh się wymknął z karczmy bez płacenia i zaczął go gonić. Dobiegli aż do Nithal. Burosh zachowywał się podejrzanie . Wszedł do muzeum Margonem . Tam Darela spotkała niespodzianka. Niespodzianka o imieniu Zły Patryk. Wermoto nie umiał sobie poradzić z wężami atakującymi Tuzmer. Szybko opadł z sił , jednak nagle zobaczył jak coś spadło na węża który chciał go zabić. Był to miecz Thinkera. Wermoto poczuł siłę i zdołał zabić pozostałe węże. Na pamiątkę tego zdarzenia nadano mu tytuł Pogromcy Węży. Pod koniec dnia dostał także tytuł Mistrza Łuku. Kiedy wracał do domu zauważył że Hetin jest w Mythar. Podobno przybył kupić skórę węża od Polassa. Jednak po drugiej stronie Margonem odbyło się spotkanie Złego Patryka z Buroshem na które Burosh przyniósł Zatruty Sztylet - potężną broń zdolną zabić każdego. Darel który ich obserwował czuł że szykują się kłopoty. Niestety został on złapany i przeniesiony do osady Mulusów - potężnych wojowników. Nie mógł się wydostać a następnego dnia miał się rozpocząć Turniej Magiczny w którym miał wystartować. Następnego dnia wczesnym rankiem przybył do Osady Mulusów Den z Torneg z całą armią. Uratowali oni Darela jednak po Złym Patryku nawet ślad nie został. Tego dnia w Eder miał się odbyć turniej rycerski w którym startował Burosh. Byli już tam Hetin i Wermoto. Burosh szybko wygrał turniej i został nazwany pogromcą mieczy. Jednak w krótkim czasie okazało się że ten który wygrał turniej magiczny był oszustem a Darel go zdemaskował. Złapał go Darel który dostał tytuł pogromcy bandytów. Jednak najtrudniejsza walka jeszcze się nie zaczęła .Wermoto i Darel próbowali złapać Złego Patryka ale on niestety uciekł. Udało im się jednak złapać Burosha. Okazało się że został on zahipnotyzowany pewnego wieczoru w Eder. Musieli oni coś zrobić ponieważ tylko we trójkę dadzą radę Złemu Patrykowi który był przecież w posiadaniu Zatrutego Sztyletu. Hetinowi udało się ustalić że Zły Patryk ma siedzibę w Hironji - potężnej twierdzy. Okazało się że Zły Patryk potrzebował tego ostrza aby Dotrzeć do Pustyni Ramenoru gdzie był krąg umarłych . W połączeniu z Zatrutym Sztyletem dawał on moc tak potężną że sam Thinker nie byłby go wtedy w stanie pokonać. Poza tym Thinker już nie żyje. Jednak chodzą pogłoski że w nocy w Ithan słyszano rżenie Śnieżynka - dawnego konia Thinkera.

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
Maniek
Użytkownik - Maniek

O sobie samym: Spokojny człowiek co pisze wiersze i opowiadania gdy mu się nudzi :) .
Ostatnio widziany: 2009-08-05 20:41:45