Myśl jak Zuck. Pięć sekretów biznesowych Marka Zuckerberga - genialnego założyciela Facebooka

Ocena: 4 (1 głosów)
opis
Poprosiłam wydawnictwo OnePress o możliwość zrecenzowania tej książki, ponieważ ma ona według mnie dosyć kontrowersyjny tytuł. Dlaczego kontrowersyjny? No cóż, a dlaczego czytelnik miałby być "jak ktoś inny". Jestem niemalże w stu procentach przekonana, że większość biznesmenów swoje sukcesy zawdzięcza swojej własnej, ciężkiej pracy, nie publikacjom namawiającym do "powtarzania cudzych sukcesów" czy do "myślenia w taki sposób, jak ktoś inny".

Już pierwsze strony książki trącą lekką manipulacją, jednakże chciałabym raczej stać po stronie przekonującej o tym, że jest to niefortunny zbieg okoliczności. Na pierwszych stronach, autorka zdecydowała się opisać przypadki, w których Facebookowa interwencja pomogła ocalić, czyjeś życie, czy zdrowie. Oczywiście, jest to medium społecznościowe, chyba najbardziej w tej chwili znane i wykorzystywane, zatem fakt, iż przy jego pomocy udało się uratować czyjeś życie, zdrowie, czy zlokalizować skradziony samochód lub rower, raczej nie dziwi. Natomiast wymienianie atutów na samym początku publikacji, wydaje mi się zbędnym zabiegiem, ponieważ już od pierwszych stron usiłuje poruszyć w jakiś sposób serce czytelnika, tak, żeby zaczął patrzeć na Facebooka,na poruszone sytuacje jednowymiarowo. By spojrzał na książkę, przez pryzmat pierwszo-stronicowego zachwytu.

Uważam, że jest to zabieg trochę niefortunny, podobnie jak tytuł, ponieważ w dalszej części publikacji, autorka nie jawi się jako manipulatorka, czy ktoś, kto za wszelką cenę chce przekonać do swojego zdania. Oprócz porad biznesowych, znajdziemy w książce również dane statystyczne, dotyczące rozwoju, a także osiągnięć Facebooka.

Jednakże jest to książka bardziej motywacyjna, niż fachowo-biznesowa. Autorka stara się przypomnieć czytelnikowi, jak ważna w życiu jest pasja, i że tylko w to, co się naprawdę lubi i naprawdę kocha, będzie można faktycznie inwestować z siłą i wytrwałością, której zabraknie projektom powziętym "dla samych projektów".
Walter zwraca uwagę na szczegółowe, ale ważne sprawy , takie jak jasne i uporządkowane określanie celów, czy polityki firmy. Oczywiście w budowaniu marki, przydatnym okazuje się funkcjonowanie zgodne z wyznaczonymi celami, regułami. 

Oceniam tę książkę 5/10 z tego powodu, że nie jest ona w żaden sposób wyjątkowa, na rynku wydawniczym znajdziemy mnóstwo książek tego typu, które choć może różnią się nieco formą, ale przekazują tą samą treść. Niemniej jednak polecam tę książkę wszystkim, którzy szukają w lekturze motywacji zachęty do samodzielnego założenia firmy. 
http://czytamirecenzuje.blogspot.com/2014/10/mysl-jak-zuck-piec-sekretow-biznesowych.html

Informacje dodatkowe o Myśl jak Zuck. Pięć sekretów biznesowych Marka Zuckerberga - genialnego założyciela Facebooka:

Wydawnictwo: Onepress
Data wydania: 2013-10-14
Kategoria: Poradniki
ISBN: 9788324678785
Liczba stron: 208
Dodał/a opinię: Monika Zielińska

więcej
Zobacz opinie o książce Myśl jak Zuck. Pięć sekretów biznesowych Marka Zuckerberga - genialnego założyciela Facebooka

Kup książkę Myśl jak Zuck. Pięć sekretów biznesowych Marka Zuckerberga - genialnego założyciela Facebooka

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Recenzje miesiąca
Paderborn
Remigiusz Mróz
Paderborn
Fałszywa królowa
Mateusz Fogt
Fałszywa królowa
Między nami jest Śmierć
Patryk Żelazny
Między nami jest Śmierć
Zagraj ze mną miłość
Robert D. Fijałkowski ;
Zagraj ze mną miłość
Ktoś tak blisko
Wojciech Wolnicki (W. & W. Gregory)
Ktoś tak blisko
Serce nie siwieje
Hanna Bilińska-Stecyszyn ;
Serce nie siwieje
The Paper Dolls
Natalia Grzegrzółka
The Paper Dolls
Słowa wdzięczności
Anna H. Niemczynow
Słowa wdzięczności
Zranione serca
Urszula Gajdowska
Zranione serca
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy