Okładka książki - Moja zielona dieta. Jak schudnąć bez efektu jo-jo o każdej porze roku

Moja zielona dieta. Jak schudnąć bez efektu jo-jo o każdej porze roku

Wydawnictwo: Jedność
Data wydania: 2016-04-13
Kategoria: Poradniki
ISBN: 978-83-7971-166-6
Liczba stron: 144
Dodał/a recenzje: Katarzyna Krzan

Ocena: 0 (0 głosów)

Moja zielona dieta to naturalna odpowiedź na powszechnie dostępną żywność gotową, wyprodukowaną gdzieś daleko w egzotycznych fabrykach z produktów z przyrodą nie mających wiele wspólnego. Wszyscy staliśmy się ofiarami masowo produkowanej żywności, która - choć wygląda ładnie i nawet smakuje - to ze zdrowiem raczej się rozmija.

 

Autorka proponuje zajrzeć do domowego ogródka, na łąkę, lokalny stragan i poszukać tam czegoś zielonego, co pomoże nie tylko schudnąć, ale i dostarczyć organizmowi witamin. Dagmar von Cramm przekonuje, że jej propozycja zielonej diety jest prosta i szybka, daje też wiele możliwości. Z jednego warzywa można przygotować kilka zaskakujących potraw - na ciepło, na zimno, na deser. Znajdziemy w książce inspirujące przepisy na domowy chleb, zupy i potrawy na obiad. Wszystko opatrzone stosownymi fotografiami. Dzięki lekkostrawnej i zdrowej diecie z pewnością można schudnąć. Pod warunkiem tylko, że zachowa się konsekwencję.

 

W poradniku, będącym jednocześnie książką kucharską, nie ma na szczęście dziwacznych produktów, których trzeba by szukać w wyspecjalizowanych sklepach internetowych. Z zakupem kalarepy, koperku, czy papryki raczej nikt nie powinien mieć problemów. I to jest wielką zaletą książki. A same przepisy są równie proste, co nie budzące niepokojących skojarzeń odnośnie do smaku. Buraki, pieczarki, mielone mięso, por i wieprzowina. Makaron z pieczarkami, brukselka z serem, ziemniaki z cebulą i bekonem, bakłażany na różne sposoby. Nic strasznego - ale za to jak pomysłowo podane!

 

Ciekawym pomysłem jest podzielenie potraw na pory roku, co pomaga w doborze sezonowych produktów, które powinny być świeże, nie mrożone, a także wspiera naturalne działanie poszczególnych składników na organizm: zimą rozgrzewają, a latem chłodzą. Dobrze wiedzieć, co w jaki sposób działa, by potrafić odpowiednio dobrać produkty. Autorka podaje także cenne rady, jakimi produktami zastępować te dobrze nam znane, by obniżyć wartość kaloryczną przy zachowaniu smaku i właściwości potrawy.

 

Książka powinna cieszyć się powodzeniem wśród osób pragnących zdrowych zmian w sposobie odżywiania. Tym bardziej, że daje wskazówki, w jaki sposób połączyć zdrową kuchnię z tempem życia, które nas nie oszczędza. To naprawdę da się zrobić!

Kup książkę

przesuń

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy