Cztery losy. Jeden człowiek. Jedna miłość.Dzieło życia Paula Austera.3 marca 1947 roku na świat przychodzi Archibald Isaac Ferguson. Człowiek, który może przeżyć swoje życie cztery razy. Za każdym razem...czytaj dalej
Genialny nowojorczyk powraca w szczerej książce o ulotności życia. Auster tworzy „Dziennik zimowy” z własnych blizn, nałogów, romansów, rozczarowań i uniesień. Daje się poznać jako buntownik, tułacz...czytaj dalej
Pulsujący emocjami świat Nowego Jorku Miles musiał zniknąć bez słowa i zerwać wszelkie kontakty z rodziną. Pilar, młoda i zmysłowa Kubanka, marzy o tym, by opuścić dom rodzinny i żyć w zgodzie z własnymi...czytaj dalej
Książka o młodzieńczej złości, nieokiełznanym głodzie seksualnym i niepowstrzymanej pogoni za sprawiedliwością\r\n\r\nMyślę o przeszłości, o tamtym roku sprzed lat (1967), kiedy w moim życiu tak wiele się wydarzyło...czytaj dalej
Nieczyste zagranie, wczesna powieść Paula Austera, może być dla miłośników jego twórczości sporym zaskoczeniem. Autor wysmakowanych, ambitnych książek napisał bowiem doskonały kryminał, skrojony na miarę klasyki...czytaj dalej
Bohaterem, a zarazem narratorem ostatniej powieści Paula Austera jest kundel o imieniu Gnat. Jego pan, Willy, to znękany życiem, błyskotliwy oryginał, poeta-misjonarz rodem z nowojorskiego Brooklynu. Przeczuwając...czytaj dalej
Lulu na moście jest kolejnym po Dymie i Brooklyn Boogie scenariuszem filmowym Paula Austera. Opowieść ma cechy kryminału metafizycznego, ale jego akcja została osadzona w realiach wielonarodowościowego Nowego...czytaj dalej
ytułowy "notatnik" składa się z trzynastu prozatorskich miniatur opisujących zadziwiające historie, które zdarzyły się autorowi lub jego przyjaciołom i ukazujących niewiarygodną grę przypadku i przeznaczenia...czytaj dalej
Gdy jednak piszę, proces ten wydaje się odwrócony. Przestrzenie w moich powieściach są dla mnie zupełnie konkretne. Każda ulica, każdy dom, każdy pokój są żywe w moim umyśle - nawet gdy mówię o nich mało lub zgoła nic. Mogę nie wspomnieć, gdzie stoi kanapa, ale doskonale wiem, jaka jest jej pozycja w stosunku do pozostałych mebli. Wszystko to polega na ugruntowaniu wyobraźni w konkrecie, jak sądzę, co pozwala wierzyć - czy też łudzić się - że rzeczy, o których się pisze, dzieją się naprawdę (Paul Auster do J.M.Coetzeego).
Więcej