Forum

Wątek - Ulepszenie portalu
← powrót

Kto Post
Lukrecja
Avatar użytkownika - Lukrecja
2012-09-15 11:13:34

Zastanawiałam się, czy zamieścić ten wątek tutaj, czy w kategorii błędy, jednak uznałam, że tu będzie bardziej dopasowany. Nie jest to moja negatywna krytyka, niech nikt nie zrozumie mnie źle, chcę po prostu, by ten wspaniały portal był jeszcze lepszy. Mam kilka sugestii, uwag i wychwyconych błędów: 1. Proponowałabym zmienić sposób dodawania książek do biblioteczki, w momencie gdy wpisuję autora, klikam dodaj opinie/do biblioteczki, przechodzi mi na nową podstronę... Dodaje książkę, jednak ciężko jest wrócić na podstronę z autorem. 2. Po dodanie jednej książki, w momencie gdy próbuję dodać drugą, wyskakuje komunikat, ze trzeba być zalogowanym, aby dodawać opinie a zalogowana jestem. 3. Interface forum też warto by zmienić, na bardziej przejrzysty, ponieważ pisząc ten post i minimalizując okno wystraszyłam się, że moja wiadomość zniknęła, bo nie zauważyłam, że jest u góry.
Mimozami
Avatar użytkownika - Mimozami
2012-09-15 16:07:11

Skoro tak... Panowie, proszę odłożyć opory, nie będą potrzebne C; Zgadzam się, że dodawanie książek do Biblioteczki wymaga ulepszenia. Zwłaszcza, że często pojawia mi się błąd, przez który widzę tylko pierwszą z kilku stron wyników, pozostałe strony pojawiają się jako puste. Korzystam z najnowszych wersji Google Chrome i Opery. Dodatkowo, warto byłoby dać możliwość umieszczania książek na kilku półkach. Często muszę wybierać pomiędzy "Mam" a "Przeczytane" a przecież to się nie wyklucza.
Pilar
Avatar użytkownika - Pilar
2012-09-15 16:21:52

W takim razie ja również dorzucę parę swoich cegiełek. W sprawie Biblioteczki zgadzam się w każdym słowie z Mimozami. Oprócz tego ostatnio próbowałam dodać recenzję książki. Co się okazało? Przy dodawaniu recenzji okazało się, że podanej książki nie ma dodanej na wortalu. Jednak tu coś mi się nie zgodziło. Zaniechałam więc dodawania recenzji i postanowiłam przeszukać stronę. Co się okazało? Książka, którą chciałam zrecenzować znajdowała się na wortalu, w dwóch pozycjach. Zgłosiłam problem i co? Nic:) Szwankuje w dalszym ciągu edycja wierszy. Kilka razy w swoich wierszach znalazłam literówkę. Od razu weszłam w edycję i okazało się, że wiersz zrównało do jednaj linii - pozbawiając podziału na wersy. Edycję i poprawę poprawiłam przez poprawienie u siebie na komputerze całości i ponowne dodanie. Szwankuje w dalszym ciągu czat, który powiela okienka, rozmowę z osobą A przekazuje osobie B itd. Szwankuje opcja zmiany avatara, kiedy to przy zmianie wcześniejsze nasze wpisy są pozostawiane z samą nazwą użytkownika, bez niczego innego. Niedawno wortal przeszedł zmianę wizualną, po której zniknęła czarna lista, naruszenia. A jeszcze taka ciekawostka, nie wiem czy Administracja wie o nowym chochliku. Od jakiegoś czasu można (ponownie) oceniać samych siebie :D A czego mi osobiście brakuje? Brakuje mi przy komentowaniu, zwłaszcza w prozie możliwości cytowania słów poszczególnej prozy. To byłoby i milsze dla oka i wyraźniejsze dla samego Autora.
Reklama
Avatar usuniętego użytkownika
slk
Avatar użytkownika - slk
2012-09-15 17:16:07

Bardzo, bardzo dziękujemy za wszystkie komentarze. W pierwszej kolejności melduję posłusznie, że administracja je czyta. W drugiej kolejności melduję posłusznie, że właśnie pracujemy nad zmianami w mechanizmie dodawania książek do biblioteczki, by opisywane przez Was problemy nie miały już miejsca. W trzeciej kolejności zmieniamy profil użytkownika. Dodawanie użytkownika na "czarną listę" będzie znów możliwe, tylko w trochę inny sposób niż dotychczas. Kolejnymi zmianami będzie przynajmniej część zaproponowanych przez Was. Mamy do zmiany jeszcze całą stronę główną serwisu (nowy projekt), a do wprowadzenia - zupełnie nową funkcję, na której bardzo, ale to bardzo nam zależy i mamy nadzieję, że przyjmiecie ją z życzliwością. Pozdrawiamy i zawsze jesteśmy otwarci na kolejne komentarze oraz sugestie, chociaż nie obiecujemy, że wszystkie uda nam się wprowadzić :)
Mimozami
Avatar użytkownika - Mimozami
2012-09-16 13:12:39

Brzmi bardzo zachęcająco. Ciekawa jestem, co też przygotowujecie, Nie mogę się doczekać!
slk
Avatar użytkownika - slk
2012-09-18 16:23:26

Pierwsze zmiany już są. Więcej informacji i wielka prośba o komentarze: www.granice.pl/forum.php?content=post&id_p=531&id_k=531
goosik007
Avatar użytkownika - goosik007
2013-01-11 05:38:08

Witam! To ja też dorzucę swoje trzy grosze: 1. Kategorie książek są pisane dużymi i małymi literami, niby nic a razi oczy. Uważam, że warto by było to ujednolicić. 2. Data wydania książki w formacie dd-mm-rrrr? Trochę to dziwne jak dla mnie. To na razie tyle ;)
slk
Avatar użytkownika - slk
2013-01-11 10:36:00

goosik - dziękujemy za zgłoszenie. Poprawiliśmy większość kategorii, część z nich jeszcze zostanie usunięta jako zbędna. Co do daty wydania - teoretycznie moglibyśmy ją zmienić, ale zaproponowany przez nas format jest związany ze standardami stosowanymi w różnego rodzaju dokumentach, a zmiana mogłaby wprowadzić nieco zamieszania.
white_swan
Avatar użytkownika - white_swan
2013-01-19 20:42:44

Ja mam malutkie zastrzeżenie co do wybierania statusu książek. Gdy dodaję książkę do biblioteczki, muszę wybierać pomiędzy "Czytam", "Przeczytałem" i "Chcę mieć", a gdy przechodzę na swoje konto, zamiast tej ostatniej, mam półkę "Chcę przeczytać". Prosiłabym o ujednolicenie nazw tych półek, gdyż dopóki się tego nie dopatrzyłam, wprowadzało mnie to w błąd i powodowało trochę zamieszania przy dodawaniu książek.
tlenianka
Avatar użytkownika - tlenianka
2013-01-29 23:50:59

Witam Wszystkich. Popieram goosika. Wpisywanie daty wydania książki w takim formacie jest uciążliwe. Może ma ono sens dla nowości wydawniczych, ale dla pozostałych (większości) książek przydało by się inne pole: "Rok wydania". Przydało by się również jakieś wyszukiwanie tematów, wątków itp. na forum, bo nie zauważyłam niczego takiego, ale jestem tu od niedawna, więc mogłam coś przeoczyć.
white_swan
Avatar użytkownika - white_swan
2013-03-25 16:10:46

Moim zdaniem bardzo przydałoby się odświeżenie forum - pod względem przeglądania poszczególnych wątków. Odkąd najnowsze wypowiedzi wyświetlane są na samym końcu, trzeba nierzadko długo przewijać stronę, aby je zobaczyć (szczególnie jest to uciążliwe na urządzeniach mobilnych). Proponowałabym podział takich wątków na strony, np. 20 wypowiedzi na jednej stronie, a potem trzeba się przełączyć na kolejną. Albo przycisk przenoszący do ostatniego nieprzeczytanego postu w danym wątku.
slk
Avatar użytkownika - slk
2013-03-26 13:54:44

white_swan - jeśli chodzi o Twoją uwagę do statusu książek, chyba już wszędzie rzecz ujednoliciliśmy, dziękujemy za sugestię. odświeżenie forum rzeczywiście jest konieczne - po prostu wciąż jeszcze ostro "grzebiemy się" przy biblioteczkach, a nie możemy otwierać tysiąca zadań od razu. Gdybyście więc mieli jeszcze jakieś sugestie dotyczące biblioteczki czy prezentacji książek, wpisujcie - będziemy wdzięczni, rozważymy i co nieco pewnie wprowadzimy. A na forum mamy już i pomysł, i nawet bardzo wstępny projekt szaty graficznej. tlenianka wyszukiwanie tematów czy słów na forum również przyjdzie z czasem, dziękujemy za przypomnienie o tak ważnej funkcji, która dotąd nam umykała!
white_swan
Avatar użytkownika - white_swan
2013-04-15 20:19:55

Co do punktów za dodanie książek do bazy - myślę, że fajnym pomysłem byłoby utworzenie stanowisk moderatorów-"bibliotekarzy" spośród chętnych, aktywnych graniczników. Według mnie przydałyby się osoby, które ogarnęłyby trochę skatalogowane książki - nierzadko jest tak, że wielu tytułów nie ma, a inne książki są zapisane w bazie kilka razy (różnią się tylko opisem czy wydawnictwem) lub jest zapisany np. tylko jeden tom z kilku. Moderatorzy mogliby np. mieć możliwość usuwania duplikatów lub łączenia ich, poprawiania opisów czy dodawania okładek bezpośrednio, nie przez maila. Mogliby mieć specjalny status (np. granicznik-bibliotekarz), a jako wynagrodzenie (w zależności od wykonanej pracy) mogłyby posłużyć punkty, czy, dajmy na to, nagroda książkowa za określony okres pracy. Nie wiem jak inni, ale ja chętnie zgłosiłabym się, gdyby była taka opcja :) Myślę też, że bardzo pomogłoby to w rozwoju wortalu - dlatego proszę o przemyślenie mojej propozycji.
Dorota_Dega
Avatar użytkownika - Dorota_Dega
2013-04-15 20:28:30

white_swan- świetny pomysł! ;-). Popieram . Też chętnie bym się zgłosiła, bo dodałam już baaardzo dużo książek i okładek, gdzie duża ilość jeszcze czeka na akceptację. W redakcji pewnie jest bardzo dużo pracy, sądzę że taka pomoc ze strony użytkowników wortalu byłaby bardzo pomocna.
gan1983
Avatar użytkownika - gan1983
2013-06-16 10:53:00

Miałbym parę sugestii dotyczących biblioteczki o dodawania książek do niej: 1. Fajnie by była opcja wyboru kolejności książek w niej, np. alfabetycznie, kolejność dodania. 2. Możliwość edycji dodawanych przez siebie do wortalu książek, w momencie, gdy o czymś zapomnieliśmy, bądź sie pomyliliśmy. 3. Wyszukiwanie we własnej biblioteczce, nie tylko po tytule książki ale także po autorze, albo wydawnictwie. 4. Więcej opcji wyszukiwania w biblioteczce, jak na przykład wyszukiwanie na danej półce danego autora, serii. 5. Możliwość tworzenia podkategorii półek jak na przykład w fantastyce dodać jakąś serię, bądź autora. 6. Możliwość edycji dodanych już książek (dużo serii jest dodanych bez ładu i składu - nie wiadomo który to tom, nie ma zdjęć).
dallea
Avatar użytkownika - dallea
2013-09-20 18:43:56

ja również mam pewną sugestię. W profilu można wybrać płeć - czy w takim razie dałoby się również spersonalizować w biblioteczce stwierdzenie 'przeczytałem'? Przyznaję, że obecnie mnie to trochę denerwuje... :)
AlopexLagopus
Avatar użytkownika - AlopexLagopus
2021-11-18 13:22:52

Chciałabym zaproponować ulepszenie przeglądarki własnej biblioteczki. Działa jedynie wyszukiwanie po tytule. Jednak gdy chciałam wyszukać po autorze, to mimo, że mam na pewno przeczytanych kilka książek danej osoby, to wyskakuje mi brak wyników. Muszę przeglądać ręcznie, a wraz ze wzrostem biblioteczki staje się to uciążliwe.

Odpowiedz
1