Agencja turystyczna

Wydawnictwo: inne
Data wydania: 2013-01-02
Kategoria: Inne
ISBN: 9788363799038
Liczba stron: 14
Dodał/a książkę: ksiazkowa-fantaz

Ocena: 5 (1 głosów)

Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się, jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, i co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planów marketingowego oraz technicznego, a także analizę SWOT.

Kup książkę Agencja turystyczna

Opinie o książce - Agencja turystyczna

Dziś przedstawię już ostatni w tym roku mini poradnik z serii "Czas na biznes", wydawanego pod skrzydłami Wydawnictwa Colorful Books. Ze względu na ukończone studia o profilu turystycznym bardzo zainteresował mnie właśnie tenże tytuł "Agencja turystyczna", dlatego też zostawiłam sobie go na deser. Polacy są coraz bardziej ciekawi świata i widać to szczególnie w okresie wakacyjno-urlopowym, gdzie coraz większą popularnością cieszą się wyjazdy zagraniczne. Trudno uwierzyć, iż dekadę temu, takie wyjazdy były wyznacznikiem zamożności. W chwili obecnej rynek turystyczny jest elastyczny i jest w stanie dobrać ofertę dla każdego statystycznego Polaka. Tradycyjnie publikacja została podzielona na krótkie rozdziały: Charakterystyka rynku - statystyczny Polak wydaje na zagraniczne wakacje nieco ponad 2000 zł, zaś na wyjazd krajowy nieco ponad 1200 zł. Najczęściej wybieranymi kierunkami destynacji przez rodaków są: Niemcy, Wielka Brytania, Włochy, Francja, Czechy, Hiszpania. Rynek turystyczny trzeba również rozpatrzyć pod kątem odwiedzających nasz kraj turystów. Najliczniejszą grupą odwiedzających okazują się być nasi sąsiedzi Niemcy. Na kolejnych miejscach plasują się goście z: Wielkiej Brytanii, Rosji, Włoch i Francji. Konkurencja - okazuje, że liczba agentów i agencji turystycznych jest trudna do oszacowania, gdyż nie wymaga żadnych pozwoleń. Jednak widać gołym okiem, że nawet w najmniejszym mieście taka agencja się znajduje, natomiast w dużym mieście nawet na jednej ulicy potrafi być ich kilkanaście. Dlatego ważnym aspektem jest, aby umieć wyróżnić się z tłumu i przedstawić atrakcyjną ofertę. Kadra - pracownik musi umieć wykazać się technikami sprzedaży, ale także posiadać wiedzę w zakresie turystyki. Ważna jest komunikatywność oraz nawiązywanie serdecznych relacji z klientem. Plan marketingowy - grupa zadowolonych klientów to podstawa niezawodnego marketingu szeptanego, aczkolwiek w tym przypadku może się okazać to za mało. Dlatego też trzeba pomyśleć o ciekawej stronie internetowej, która będzie również wyszukiwarką wszystkich ofert. Warto również pomyśleć o reklamie w lokalnej prasie. Lokalizacja - jeśli zdecydujemy się na stacjonarne prowadzenie biura agencyjnego to najbardziej uniwersalnym miejscem wydaje się centrum miasta, bądź też galeria handlowa. Plan techniczny - prowadzenie agencji to nic innego jak pośredniczenie w zawieraniu umów o świadczenie usług turystycznych. Na początek trzeba będzie zdecydować o wyborze jednej z dwóch form działalności. Pierwszą z nich będzie franczyza, czyli podpisując umowę z jednym z biur można liczyć na pomoc w wyposażeniu biura, wsparcie prawne i księgowe, czy tez materiały reklamowe. Minusem takiej formy współpracy jest ograniczenie sprzedaży tylko jednego, wybranego biura. Druga forma dotyczy samodzielnego i niezależnego prowadzenia agencji. Jest to trudne, bo sami musimy zadbać o pozyskanie partnerów do współpracy. Jeżeli rozważymy już kwestię o formie współpracy, to warto pomyśleć, czy nasza agencja będzie stacjonarna, czy też prowadzona wirtualnie. Wyposażenie - urządzenie biura wiąże się z podstawowymi kosztami dotyczącymi umeblowania, sprzętu biurowego i internetu. Katalogi, czy inne materiały promocyjne dostaniemy od partnerów. Szanse, zagrożenia, mocne i słabe strony - coraz więcej Polaków jest w stanie pozwolić sobie na wyjazdy zagraniczne i związane jest to (wbrew pozorom) z bogaceniem się społeczeństwa, a także umocnieniem złotówki w stosunku do innych walut. Zła sytuacja polityczna w krajach arabskich (najczęściej wybieranych przez turystów) pokazała, iż nie warto ograniczać się tylko do jednego regionu, czy kraju. Do mocnych stron prowadzenia agencji turystycznej zalicza się niskie koszty działalności oraz wejście na rynek turystyczny. W przeciwieństwie do biur podróży nie są wymagane zezwolenia. Słabą stroną jest odpowiedzialność, ponieważ nawet jeśli jesteśmy tylko pośrednikiem, to przyjmujemy wszystkie ryzyka związane z działalnością biur podróży. Podsumowując z powyższej publikacji dowiesz się, czy są potrzebne zezwolenia na prowadzenia takiej agencji, a także w jaki sposób zarabiać samemu, nie organizując własnych wyjazdów. Ponadto samo założenie agencji nie jest skomplikowane, ale jak się okazuje, nie wymaga też dużego wkładu finansowego. Należy pamiętać, iż przychód należy do touroperatora, a my jako agencja otrzymujemy prowizję zazwyczaj jest to 10 %. Dla przykładu podam , iż sprzedając 80 wycieczek, po odliczeniu kosztów utrzymania można nawet zarobić 9000 zł. "Agencja turystyczna" to takie kompendium podane w pigułce. Zawiera podstawowe informacje, które opatrzone są konkretnymi przykładami. Język jest prosty i na pewno nie przysposobi trudności nawet laikowi w tej dziedzinie. Temat zainteresował mnie na tyle, że chętnie zagłębie wiedzę w innych publikacjach, warto się zastanowić nad otworzeniem takiego biznesu.
Link do opinii
Inne książki autora
Genial 1B Kompakt + CD
praca zbiorowa0
Okładka ksiązki - Genial 1B Kompakt + CD

Seria genial kompakt to cykl sześciu podręczników na sześć semestrów nauki w gimnazjum....

Traktory i ciężarówki
praca zbiorowa0
Okładka ksiązki - Traktory i ciężarówki

W tej książce znajdziesz wszystko o traktorach i ciężarówkach. Ponad 50 naklejek. Zabawy i zagadki na każdej podwójnej stronie. ...

Reklamy