Czołgi

Wydawnictwo: RM
Data wydania: 2016-04-07
Kategoria: Historyczne
ISBN: 9788377734247
Liczba stron: 300
Dodał/a książkę: czytam

Ocena: 0 (0 głosów)

Książka ta pokazuje, jak czołgi się zmieniały i doskonaliły – od prymitywnych, dziwacznych z wyglądu czołgów Mark V, poprzez Matildy, a później groźne „Tygrysy” z lat drugiej wojny światowej, aż po świetne współczesne Abramsy M1 – aby wreszcie stać się tym, czym są dzisiaj: głównym elementem zdolnych do samodzielnych działań wojennych zmechanizowanych sił pancernych. Autor tej książki, znany na świecie specjalista od broni pancernej, szczegółowo i fachowo analizuje historię i ewolucję czołgu, od chwili jego powstania przed stu laty po dzień dzisiejszy. Odwołując się do najnowszych badań, opowiada o mało znanych początkach rozwoju czołgów podczas pierwszej wojny światowej. Wnikliwie analizuje fenomen rosnącego znaczenia militarnego czołgów podczas kolejnych konfliktów zbrojnych. Wskazuje, że w latach międzywojennych rozwój sił pancernych postępował powoli, dopiero sukcesy niemieckich formacji czołgowych w początkowym okresie drugiej wojny światowej zmusiły aliantów do rewizji konserwatywnych koncepcji dotyczących użycia czołgów. Opisuje gwałtowny rozwój pojazdów pancernych w Europie i Ameryce, do którego doszło dzięki ogromnemu postępowi w dziedzinie techniki wojskowej podczas ostatnich lat drugiej wojny światowej i zimnej wojny i który doprowadził do przeobrażenia czołgów w szybkie, odporne na pociski i potężne machiny wojskowe – takie, jakimi są dzisiaj. Profesor Richard Ogorkiewicz – w latach 1972–2006 pracował w Radzie Naukowej ds. Obronności brytyjskiego Ministerstwa Obrony. Od 1979 roku wygłaszał też wykłady na temat pojazdów pancernych w Royal Military College of Science, uczelni będącej obecnie filią brytyjskiej Akademii Wojskowej, a od 1988 roku pełni tam funkcję profesora nadzwyczajnego. Od 1988 roku jest też konsultantem periodyku IHS Jane’s International Defence Review, a od 1993 również kuratorem Muzeum Broni Pancernej w Bovington.

Kup książkę Czołgi

Opinie o książce - Czołgi

Reklamy