Real Split in the International

Ocena: 0 (0 głosów)
Exploding as politically revolutionary at the heart of the Paris 1968 uprisings, the Situationist International has proved a tenaciously compelling radical movement in terms of aesthetics and political theory. This volume presents an understanding of the revolutionary thought that inspired the Situationists and has established the Situationist movement - of which Guy Debord was the key member - as one of the most influential of the 20th century. The book sees Debord not only evaluate the movement as a whole, but also signal the end of it. For him, it had become clear that the Situationist's success had produced - within its own ranks as well as outside them - a host of fans and "onlookers" who amounted to little more than consumers of a radicality that had become fashionable. In this way the movement had begun to encompass the very "society of the spectacle" that the Situationists had challenged. There was a danger that Situationist theory could turn into ideology - Debord's reaction was to break up the movement.

Informacje dodatkowe o Real Split in the International:

Wydawnictwo: angielskie
Data wydania: b.d
Kategoria: Socjologia, filozofia
ISBN: 978-0-7453-2127-1
Liczba stron: 0

więcej

Kup książkę Real Split in the International

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Real Split in the International - opinie o książce

Recenzje miesiąca
Paderborn
Remigiusz Mróz
Paderborn
Fałszywa królowa
Mateusz Fogt
Fałszywa królowa
Między nami jest Śmierć
Patryk Żelazny
Między nami jest Śmierć
Miłość szyta na miarę
Paulina Wiśniewska
Miłość szyta na miarę
Zagraj ze mną miłość
Robert D. Fijałkowski ;
Zagraj ze mną miłość
Ktoś tak blisko
Wojciech Wolnicki (W. & W. Gregory)
Ktoś tak blisko
Serce nie siwieje
Hanna Bilińska-Stecyszyn ;
Serce nie siwieje
The Paper Dolls
Natalia Grzegrzółka
The Paper Dolls
Słowa wdzięczności
Anna H. Niemczynow
Słowa wdzięczności
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy