Dyskursy pedagogiki specjalnej 5: Pomiędzy teorią a praktyką pedagogiczną

Wydawnictwo: inne
Data wydania: 2006-01-01
Kategoria: Pedagogika
ISBN: 978-83-7299-442-4
Liczba stron: 484
Dodał/a książkę: Iwona Wendreńska

Ocena: 5 (1 głosów)

Piąty to :Dyskursów..." poświęcono zagadnieniom relacji teoria – praktyka. Zamieszczone w tomie artykuły podzielone zostały na pięć części: Pomiędzy teorią a praktyką – wielość problemów; Pedagog specjalny w nowych warunkach edukacyjnych; Osoby z niepełnosprawnością w kształceniu na poziomie wyższym; Osoby z niepełnosprawnością w społeczeństwie posttransformacyjnym; Edukacja i rewalidacja osób z różnymi typami niepełnosprawności – problemy wspólne i samoistne. Dotyczą one następujących obszarów szczegółowych: problemu dystansu pomiędzy praktyką a teorią pedagogiczną, wdrażania teorii do praktyki pedagogicznej, otwartości pedagogiki specjalnej, kształcenia pedagogów specjalnych w nowych warunkach edukacyjnych, edukacji osób niepełnosprawnych w szkole przyszłości i na poziomie wyższym, nowych tendencji rewalidacji w subdyscyplinach pedagogiki specjalnej, społeczności osób niepełnosprawnych w społeczeństwie posttransfomacyjnym, rozwoju subdyscyplin pedagogiki specjalnej.

Kup książkę Dyskursy pedagogiki specjalnej 5: Pomiędzy teorią a praktyką pedagogiczną

Opinie o książce - Dyskursy pedagogiki specjalnej 5: Pomiędzy teorią a praktyką pedagogiczną

Avatar użytkownika - iwona-w
iwona-w
Przeczytane:2007-03-24, Ocena: 5, Przeczytałam,
Autorzy rozpraw zawartych w tym tomie podejmują rozważania nad odwiecznym problemem łączenia teorii z praktyką, m.in. wdrażania konstruktów teoretycznych w praktyce, wykorzystywania doświadczeń, dobrych praktyk w budowaniu teorii, rozwoju i nowych tendencji w subdyscyplinach pedagogiki specjalnej oraz praktyce edukacyjnej (kształcenie osób niepełnosprawnych, kształcenie pedagogów specjalnych) czy rewalidacyjnej.
Link do opinii
Reklamy