Harvard Business Review. Podejmowanie decyzji

Wydawnictwo: Onepress
Data wydania: 2005
Kategoria: Zarządzanie i marketing
ISBN: 83-7361-915-1
Liczba stron: 216
Dodał/a książkę: Autor X

Ocena: 0 (0 głosów)

Kluczowe zagadnienia z zakresu teorii i praktyki podejmowania skutecznych decyzji * Rozwijanie umiejętności właściwej analizy problemów * Pokonywanie barier interpersonalnych * Podejmowanie decyzji w oparciu o intuicję Nasze życie prywatne i zawodowe zależy w dużym stopniu od trafności naszych decyzji. Ich podejmowanie to proces składający się z etapów, które łatwo wyodrębnić i usystematyzować. Skuteczni menedżerowie wiedzą, kiedy decyzja ma opierać się na pewnych regułach, a kiedy musi zostać podjęta w sposób pragmatyczny, na podstawie faktów dotyczących konkretnego przypadku. Szybkość podejmowania decyzji jest ważna, ale nie najważniejsza. Kluczowym elementem jest prawidłowa analiza problemu i wszystkich jego aspektów.Niniejsza książka jest zbiorem artykułów poświęconych sztuce podejmowania decyzji. Ukazały się one w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorami artykułów są uznani fachowcy z dziedziny zarządzania. W swoich artykułach opisują oni proces podejmowania właściwych decyzji w różnych okolicznościach, metody pokonywania różnic pomiędzy współpracownikami, sposoby racjonalnej analizy problemów oraz sytuacje, w których podejmowanie decyzji pod wpływem intuicji jest najlepszym rozwiązaniem. * Zdefiniowanie i analiza problemu * Reguły podejmowania decyzji * Podejmowanie decyzji z uwzględnieniem barier interpersonalnych * Przewidywanie konsekwencji podjętych decyzji * Wprowadzanie decyzji w życie * Wykorzystywanie przeczuć i intuicji Książki z serii Harvard Business Review powinny stać się lekturą obowiązkową dla ambitnych pracowników każdej organizacji na świecie.

Kup książkę Harvard Business Review. Podejmowanie decyzji

Opinie o książce - Harvard Business Review. Podejmowanie decyzji

Inne książki autora
Harvard Business Review. Przywództwo w sytuacjach przełomowych
Harvard Business School Press0
Okładka ksiązki - Harvard Business Review. Przywództwo w sytuacjach przełomowych

Co znaczy być przywódcą w fascynującym i ciągle zmieniającym się świecie?Autorzy artykułów opublikowanych w tej książce wyjawiają cechy i działania dobrego...

Harvard Business Review. Sprawna i efektywna organizacja
Harvard Business School Press0
Okładka ksiązki - Harvard Business Review. Sprawna i efektywna organizacja

Stwórz ramy, a system ruszy Ludzie są dla nas najważniejsi -- ta deklaracja zarządzających to często puste słowa. Szara rzeczywistość jest taka, że...

Reklamy