Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw

Ocena: 0 (0 głosów)
Współczesne przedsiębiorstwa bywają potężniejsze od niektórych państw. Są także od nich bogatsze, lepiej zarządzane i bardziej wpływowe. To one tworzą sytuację gospodarczą, wyznaczają nowe style zachowań konkurencyjnych, a niejednokrotnie oddziałują także i na politykę. Jednak skoro u podstaw ich powstania leżą powiększanie zysków i gromadzenie zasobów, jaką rzeczywistość społeczną mają szansę nam wykreować? Autorami zebranych tu artykułów są Michael E. Porter oraz C.K. Prahalad -- najlepsi światowi specjaliści w dziedzinie konkurencyjności firm oraz możliwości finansowych związanych z "najniższą warstwą piramidy", czyli największą, ale najuboższą grupą socjoekonomiczną. Wskazują oni współczesnym menedżerom korzyści płynące z zaangażowania w sprawy społeczne. Otwierają oczy na potencjał tkwiący w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań i technologii w celu zaspokojenia potrzeb socjalnych. Zdradzają sposoby odnoszenia sukcesu na nowych rynkach dzięki marketingowi promującemu postawy obywatelskie. Zarabianie na biednych -- kiedy ubodzy stają się klientami. Czysta filantropia czy czysty biznes -- zarabianie dobroczynnością. Handel tworzący dobrobyt -- globalizacja przynosząca korzyści. Przywódcza rola przedsiębiorstw -- nowy model zachowań prospołecznych. Zaangażowanie społeczne przewagą konkurencyjną -- Cisco Networking Academy Program. "Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw" to zbiór artykułów, które w wersji oryginalnej ukazały się w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Niniejszy zbiór zawiera przełomowe koncepcje, wiodące myśli i studia przypadków autorstwa doświadczonych ekspertów w dziedzinie zarządzania. "Etyka w biznesie pełni funkcję podobną do kodeksu drogowego. Nie wszyscy go przestrzegają, ale gdyby go nie było, na drogach zapanowałby chaos." nowa filozofia w biznesie

Informacje dodatkowe o Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw:

Wydawnictwo: Onepress
Data wydania: b.d
Kategoria: Zarządzanie i marketing
ISBN: 978-83-246-0907-9
Liczba stron: 240

więcej

Kup książkę Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Harvard Business Review. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw - opinie o książce

Inne książki autora
Finanse w biznesie
Harvard Business School Press0
Okładka ksiązki - Finanse w biznesie

Profesjonalne odpowiedzi na codzienne wyzwania zawodowe Metody rachunkowości Tworzenie i kontrola budżetu Czytanie sprawozdań finansowych Analiza...

Harvard Business Review. Kobiety i biznes
Harvard Business School Press0
Okładka ksiązki - Harvard Business Review. Kobiety i biznes

Kończą prestiżowe studia, przechodzą szkolenia, podejmują ambitną pracę#8230; a następnie odchodzą z firmy na urlop macierzyński i często nie wracają...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Virion. Legenda miecza. Krew
Andrzej Ziemiański ;
Virion. Legenda miecza. Krew
Kołatanie
Artur Żak
Kołatanie
W rytmie serca
Aleksandra Struska-Musiał ;
W rytmie serca
Mapa poziomów świadomości
David R. Hawkins ;
Mapa poziomów świadomości
Dom w Krokusowej Dolinie
Halina Kowalczuk ;
Dom w Krokusowej Dolinie
Ostatnia tajemnica
Anna Ziobro
Ostatnia tajemnica
Hania Baletnica na scenie
Jolanta Symonowicz, Lila Symonowicz
Hania Baletnica na scenie
Lew
Conn Iggulden
Lew
Jesteś jak kwiat
Beata Bartczak
Jesteś jak kwiat
Niegasnący żar
Hannah Fielding
Niegasnący żar
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy