Okładka książki - Podręcznik do kierowania edukacją muzyczną małego dziecka według teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona

Podręcznik do kierowania edukacją muzyczną małego dziecka według teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2011-01-27
Kategoria: Pedagogika
ISBN: 978-83-7587-471-6
Liczba stron: 102
Dodał/a książkę: PawelG

Ocena: 6 (1 głosów)

Profesor E.E. Gordon, twórca teorii uczenia się muzyki, mówi, że ci, którzy dużo wiedzą o rozwoju dziecka, żartują czasami, że chcieliby umrzeć jako małe dzieci, ale najpóźniej jak tylko byłoby to możliwe. Zdają sobie bowiem sprawę, że możliwości uczenia się nigdy nie będą większe niż w chwili narodzin. Publikacja jest dystrybuowana bezpłatnie! Zamówienia prosimy kierować na adres: Fundacja Kreatywnej Edukacji ul. Kordeckiego 16/1, 85-225 Bydgoszcz Tel +48 523 458 176, +48 602 466 347, www.fundacjakreatywnejedukacji.org -------------------------------------------------------------------------------- Niniejszy podręcznik proponujemy wszystkim zainteresowanym kierowaniem rozwojem muzycznym dzieci, tj. rodzicom, opiekunom, nauczycielom, muzykom. Książka jest zapisem naszych doświadczeń i przemyśleń związanych z wdrożeniem teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona na polskim gruncie. Pierwsza wizyta w Polsce autora tej teorii odbyła się w związku z I Autorskim Seminarium Gordonowskim w Radziejowicach w 1991 roku, zorganizowanym przez Instytut Pedagogiki Akademii Muzycznej im. F. Chopinaw Warszawie. Inicjatywę w promowaniu myśli gordonowskiej przejęły kolejno: Polskie Towarzystwo Edwina E. Gordona (od 1996 roku) oraz od 2006 roku Fundacja Kreatywnej Edukacji. W 2010 roku odbyło się ósme z kolei seminarium, ale już drugie bez udziału profesora E.E. Gordona ze względu na stan jego zdrowia. Kontynuatorami dzieła i naszymi gośćmi byli: H. Rodrigues wraz z grupą Companhia de Musica Teatral (Portugalia), A. Apostolii z Associazione Italiana Gordon per l’Apprendimento Musicale (Włochy) oraz R. Grunow z Eastman School of Music (USA). Co roku organizujemy kursy oraz seminaria gordonowskie, na które serdecznie zapraszamy. Podręcznik dla kierujących edukacją muzyczną małego dziecka niech będzie dla Czytelników zachętą do dalszego zgłębiania teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona. Koncentrujemy się na audiacji wstępnej, kluczowej dla dalszej edukacji. Książka zawiera materiał muzyczny do osłuchania, wykorzystania podczas zajęć umuzykalniających, jak również do samokształcenia własnych umiejętności z zakresu improwizacji melodycznej. Poniżej hasłowo przedstawiono zagadnienia, o których warto pamiętać podczas czytania tego podręcznika. 1. 1. Wiek muzyczny 2. Ten podręcznik to początek Waszej drogi 3. Rozwój umiejętności 4. Ta sama tonacja, to samo metrum, to samo tempo 5. Dobrze jest myśleć o teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona w kategoriach kolejności uczenia się 6. Ruch 7. Śpiewanie i rytmizowanie bez słów 8. W książce pojawią się terminy muzyczne Pamiętajmy, że przede wszystkim chodzi o satysfakcję z własnej pracy: nie oszczędzajmy się, a dzieci, widząc to, będą chętnie uczestniczyć w naszych zajęciach i świetnie się bawić (my również!). Do podręcznika jest dołączona płyta CD zawierająca nagrania utworów (śpiewanki, rytmiczanki) oraz motywów tonalnych i rytmicznych, jak również prezentację ćwiczeń do rozdziału Materiał do samodoskonalenia – improwizacja melodyczna.

Kup książkę Podręcznik do kierowania edukacją muzyczną małego dziecka według teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona

Polecana recenzja

Avatar użytkownika - justa21
justa21
Przeczytane:,
Życie z muzykąProfesor Edwin E. Gordon, znany i ceniony twórca teorii uczenia się muzyki, twierdzi, że najlepszym dla uczenia się jest okres od pierwszych chwil życia (a nawet w fazie płodowej) do ukończenia trzeciego roku życia. To obarcza wielką odpowiedzialnością szczególnie rodziców, a zadaniem nauczyciela jest zarówno stymulacja dziecka, jaki i pokierowanie rodzicem tak, by mógł w zabawie z dzieckiem w domu wykorzystywać elementy uczenia muzyki.Ogromną pomoc w tym zakresie stanowić może książka pod redakcją Jolanty Gawryłkiewicz i Miłosza Gawryłkiewicza „Podręcznik do kierowania edukacją muzyczną małego dziecka według teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona”. Książka z dołączoną do niej płytą CD, zawierająca nagrania utworów oraz motywów tonalnych i rytmicznych, to znakomita propozycja dla wszystkich zainteresowanych kierowaniem rozwojem muzycznym dzieci, czyli rodziców, nauczycieli oraz samych muzyków.Podręcznik Gawryłkiewiczów stanowi bodziec do zgłębiania teorii Gordona dotyczącej uczenia się muzyki, a zawarty w niej materiał muzyczny oraz opis działań ruchowo-przestrzennych stanowią przykład działań z dzieckiem. Gordon jest przekonany, że zdolności muzyczne rozwijają się w wyniku oddziaływania środowiska rodzinnego, wysiłków nauczycieli oraz potencjału wrodzonych zdolności do około dziewiątego roku życia. Dlatego też ...
(czytaj dalej)

Opinie o książce - Podręcznik do kierowania edukacją muzyczną małego dziecka według teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona

Avatar użytkownika - Ewunia
Ewunia
Ocena: 6, Czytam,
Recenzje miesiąca
Drogowskazy
Wiktor Osiatyński
Okładka książki - Drogowskazy
Zadry
Dominik Rutkowski
Okładka książki - Zadry
Świat kupek
Terry Pratchett
Okładka książki - Świat kupek
Ekoświrek. Bajka ekologiczna
Katarzyna Terechowicz
Okładka książki - Ekoświrek. Bajka ekologiczna
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy