Już dziś występy grupy Johannes Wieland Company, Lubelskiego Teatru Tańca i Wieczór Młodych Choreografów na Konferencji w Bytomi

Data: 2007-07-05 11:56:31 | Ten artykuł przeczytasz w 4 min. Autor: Sławomir Krempa
udostępnij Tweet
News - Już dziś występy grupy Johannes Wieland Company, Lubelskiego Teatru Tańca i Wieczór Młodych Choreografów na Konferencji w Bytomi Euforię publiczności wzbudziły wczorajsze występy Walijczyków podczas XIV Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej. Walijczycy zakpili nieco z konwencji tradycyjnego baletu i stworzyli rewelacyjny, porywający, lekki i zabawny spektakl do muzyki z baletu "Sylfidy" Fryderyka Chopina. W drugiej części wieczoru zaprezentowali bardzo efektowne pod względem estetycznym przedstawienie z cudowną grą świateł. Z pewnością tak spędzony wieczór zachęci wielu teatromanów do udziału w dzisiejszych przedstawieniach. Ale nie należy się bać - biletów z pewnością nie zabraknie. Zapraszamy więc na scenę główną do Bytomskiego Centrum, gdzie będzie miało miejsce przedstawienie “Progressive Coma” w wykonaniu Johannes Wieland Company ze Stanów zjednoczonych oraz występ Lubelskiego Teatru Tańca "I Znów i Jeszcze Raz". Nieco później, bo o godzinie 21:30 ostatnie przedstawienie na scenie alternatywnej - Wieczór Młodych Choreografów w Elektrociepłowni Szombierki (ul. Kosynierów 27, Bytom-Szombierki). To ostatnia szansa, by uczestniczyć w przedstawieniu w tak efektownej i atrakcyjnej przestrzeni - zapraszamy serdecznie.

Lubelski Teatr Tańca powstał w roku 2001 z inicjatywy Hanny Strzemieckiej, wieloletniego choreografa i dyrektora artystycznego zespołu, oraz Anny Żak, Ryszarda Kalinowskiego i Wojciecha Kapronia, tancerzy Grupy Tańca Współczesnego Politechniki Lubelskiej. Grupa ta, wywodząca się z niezależnego ruchu studenckiego, z biegiem lat wypracowała swój własny, niepowtarzalny, a z czasem rozpoznawalny w Polsce i zagranicą styl tańca, stając się jednym z wiodących zespołów tańca współczesnego w Polsce. Dzięki konsekwentnej realizacji swojej artystycznej misji liderzy Grupy założyli nowy, profesjonalny teatr tańca z siedzibą w Centrum Kultury w Lublinie. Obecnie kierownictwo artystyczne sprawuje Ryszard Kalinowski. Kształt artystyczny spektakli powstaje w ścisłej współpracy wszystkich członków Teatru, którego aktywność twórcza ukierunkowana jest na budowanie teatru tańca jako przestrzeni dialogu z widzem, dotyczącego kondycji współczesnego człowieka. Teatr poszukuje własnej formy wypowiedzi poprzez kreowanie ruchu opartego na fizyczności ciała oraz eksponującego indywidualną ekspresję tancerza. Istotne jest wykorzystanie gestu, nadającego indywidualny rys postaci i tworzącego oryginalny klimat spektaklu.

Johannes Wieland
został niedawno mianowany dyrektorem artystycznym i choreografem grupy teatru tańca w State Kassel Theatre, w Niemczech. Urodzony w Niemczech, były pierwszy solista Béjart Ballet w Lozannie oraz Berlińskiej Opery Narodowej, założył własną grupę ‘ johaness wieland’ w Nowym Jorku, w 2002 roku. Od tamtej pory rozwija swój wyjątkowy rodzaj działalności artystycznej, który zyskał uznanie krytyków takich pism jak The New Jork Times, The Village Voice oraz Dance magazine, które, w styczniu 2003 roku, wymieniły go jako jednego z „ 25 do Obejrzenia” . W 2004 roku jego duet shift został uhonorowany nagrodą Kurta Joos’a, w tym samym roku został także zwycięzcą Hubbard Street 2 National Choreographic Competition. Oprócz prowadzenia własnej grupy, Wieland pracuje również jako zastępca dyrektora artystycznego grupy PARADIGM ( w Nowym Jorku ), a także jako gościnny choreograf i wykładowca w formacjach i szkołach artystycznych na całym świecie. Posiada dyplom licencjata wydziału sztuk pięknych na Uniwersytecie w Amsterdamie oraz tytuł magistra New York University/Tisch School of the Arts. Grupa: johaness wieland wyraża I nadaje kształt wizji jej założyciela i choreografa, Johanessa Wieland’a. Choreografia Wieland’a stosuje inspirowane architekturą pojęcie ciała, ruchu i przestrzeni, sięgając głęboko w psychikę człowieka, by stworzyć abstrakcyjny, bogaty w metafory repertuar dla swojej grupy. Jako element jej ogólnego nastawienia do performance, grupa pobudza kreatywność i innowacyjność u kompozytorów, projektantów oraz współpracujących artystów. Pokaz premierowy johaness wieland, na który bilety zostały wyprzedane w błyskawicznym tempie, odbył się w New York Joyce SoHo. Od tamtej pory grupa prezentowała się na New York Dansepace Project, a także została zaproszona przez Diane von Furstenberg do występów w jej teatrze. Grupa wystąpiła również podczas ceremonii rozdania nagród Kurta Joos’a, w programie przygotowanym wspólnie z Tanztheater Wuppertal Pina Bausch, na festiwalu Jacob’s Pillow Dance, w Massachussets. Oprócz występów na krajowym i międzynarodowego tourne, grupa współpracuje z festiwalem Berkshires Theater, Kaatsbaan International Dance Center oraz The Yard.

REKLAMA

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesiąca
Paderborn
Remigiusz Mróz
Paderborn
Fałszywa królowa
Mateusz Fogt
Fałszywa królowa
Między nami jest Śmierć
Patryk Żelazny
Między nami jest Śmierć
Zagraj ze mną miłość
Robert D. Fijałkowski ;
Zagraj ze mną miłość
Ktoś tak blisko
Wojciech Wolnicki (W. & W. Gregory)
Ktoś tak blisko
Serce nie siwieje
Hanna Bilińska-Stecyszyn ;
Serce nie siwieje
The Paper Dolls
Natalia Grzegrzółka
The Paper Dolls
Słowa wdzięczności
Anna H. Niemczynow
Słowa wdzięczności
Zranione serca
Urszula Gajdowska
Zranione serca
Pokaż wszystkie recenzje