Bestsellery Impulsu w I półroczu 2013

Autor: slk
News - Bestsellery Impulsu w I półroczu 2013

- Czasami wypada się pochwalić, zwłaszcza, kiedy ma się po temu konkretne powody - mówi Paweł Głowiak z Oficyny Wydawniczej Impuls, która od lat wydaje książki z zakresu nauk społecznych; psychologii, pedagogiki, socjologii, filozofii, a także: poradniki dla rodziców i nauczycieli, publikacji muzycznych, szeroko pojętej pedagogiki, w tym specjalnej, wczesnoszkolnej, resocjalizacji, alternatywnych dziedzin edukacji akademickiej: gerontologia, arteterapia, biblioterapia, dogoterapia. - Pomimo dużych pokładów skromności mamy potrzebę docenienia naszych produkcji. Są tego warte. Chcielibyśmy przedstawić nasze bestsellerowe publikacje, drukowane w wielu tysiącach egzemplarzy tytuły, których popularność nawet nas zaskakuje. Świetny przykład tego, że dobrze przygotowana książka zawsze znajdzie swojego odbiorcę. Poszczególne publikacje zdobyły liczne wyróżnienia na konkursach literackich i branżowych. Nas najbardziej jednak cieszy zadowolenie czytelników, którego zawsze nam mało. 

 

Oto bestsellery Oficyny Wydawniczej Impuls w pierwszym półroczu 2013 roku:

 

1. Co babcia i dziadek śpiewali kiedy byli mali

Absolutny hit! Na książkę składa się kilkadziesiąt piosenek wzbogaconych pięknymi ilustracjami oraz dwie płyty CD, z podkładem muzycznym do śpiewania karaoke oraz nagrania zrealizowane przez wybitnych wykonawców z p. Katarzyną Zachwatowicz-Jasieńską na czele. To tylko część atutów. Książka zawiera piosenki towarzyszące młodości naszych dziadków m.in.: Kółko graniaste, Wlazł kotek na płotek, Jadą jadą misie, Krakowiaczek jeden, Bajka iskierki, Mam chusteczkę haftowaną. To doskonały sposób na wspólnie spędzony czas z dzieckiem i zapoznanie go z piękna polską tradycją. 

 

2. Materiały wyrazowo – obrazkowe do poprawnej wymowy głosek (komplet)

Pozycja obowiązkowa dla wszystkich logopedów. Seria dziewięciu zeszytów to dla wielu terapeutów podstawa współpracy z dziećmi z zaburzeniami mowy. Umożliwia naukę przez przyjemną i nieuciążliwą dla maluchów zabawę. I przynosi efekty. 

 

3. Kwestionariusz badania mowy

Kolejna sprawdzona pozycja logopedyczna. Kwestionariusz ten może być wykorzystywany do diagnozy logopedycznej dzieci przedszkolnych i szkolnych. Do kwestionariusza dołączona jest karta badania mowy, której kolejność zapisu głosek jest zgodna z kolejnością pojawiających się wyrazów. Książka jest rekomendowana przez środowisko logopedów.

 

4. Socjologia edukacji. Podręcznik akademicki

Podręcznik jest bardzo dobrze przygotowany – pod każdym względem. Autor bez żadnych problemów porusza się po wchodzących w skład podręcznika zagadnieniach, a jego analizy są dobrze przygotowane. Jest to stojące na wysokim poziomie merytorycznym kompendium wiedzy, które daje znakomity wgląd w problematykę i metody socjologii edukacji. Podręcznik stanowić będzie istotne nowum – na tle dotychczas istniejących podręczników w tym zakresie. Bez wątpienia spotka się on z dużym zainteresowaniem czytelników i stanowić będzie sukces wydawniczy. 

 

5. Terapia pedagogiczna t. 1 i 2

„Impulsowy” szlagier, od wielu lat utrzymujący się na wysokim poziomie zainteresowania czytelników. Pozycja książki świadczy o niesłabnącym zainteresowaniu wiedzą pedagogiczną, a zwłaszcza jej praktycznej strony. Obie części podręcznika to niemal kultowe pozycje dla terapeutów pracujących z dziećmi.  Książka adresowana jest do pedagogów, rodziców, nauczycieli w przedszkolach i szkołach wszystkich szczebli, a także studentów kierunków nauczycielskich.

 

6. Jak pisać pracę magisterską

Pisanie pracy magisterskiej to niezwykle ważne wydarzenie w życiu każdego studiującego człowieka. Prawidłowe opracowanie zadanej tematyki wymaga sporego wysiłku i determinacji, a przy tym znajomości wielu reguł. Książka Marii Węglińskiej w spójny i przystępny sposób dostarcza wskazówek niezbędnych do napisania rewelacyjnej pracy. Nas jedynie zastanawia i cieszy zarazem, ile prac magisterskich zostało stworzonych z naszym udziałem. 

 

7. Zabawy integracyjne i nie tylko

W codziennej pracy z dziećmi warto pamiętać, by mieć w zapasie kilka zabaw.

Oddając książkę do rąk czytelnika Autorka życzy, aby wszystkie zamierzenia zostały podczas zabaw osiągnięte. Ma nadzieję, że zabawy będą cieszyć każdego, również dorosłego uczestnika.

Książke polecamy wszystkim wychowawcom, nauczycielom i osobom prowadzącym zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym i w młodszych klasach szkoły podstawowej.

 

8. Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze

Opracowany kwestionariusz diagnozy jest efektem wieloletniej pracy reedukacyjno-terapeutycznej w szkole integracyjnej. Został on skonstruowany w taki sposób, by możliwie jak najdokładniej poznać dziecko oraz wszystkie jego zaburzenia wpływające na niepowodzenia szkolne. W trakcie badania uwzględnia się rodzaj zaburzenia oraz wiek rozwojowy dziecka. Kwestionariusz został skonstruowany w taki sposób, aby można było wykorzystywać jeden egzemplarz zarówno do badań diagnostycznych wstępnych, jak i porównawczych.

 

9. Przełom dwoistości w pedagogice polskiej

To naprawdę fascynująca próba zmierzenia się z dwudziestowieczną historią polskiej myśli pedagogicznej [...]. Obiecuję sobie, że do książki tej będę często sięgał

(prof. Tadeusz Szubka, Instytut Filozofii, Uniwersytet Szczeciński).

 

Dzięki niej poznaję pedagogikę z zupełnie innej, nieznanej strony. To jest fascynujące

(prof. Stanisław Zbigniew Kowalik, psycholog).

 

Ma ona dla mnie szczególne znaczenie. W ostatnich latach prowadziłam, budzące wyraźne zainteresowanie studentów, seminarium poświęcone sylwetkom wybitnych pedagogów. Książka jest znakomita!! Imponująca erudycją i mądrością. Odczytanie i interpretację dzieł wybitnych pedagogów odbieram jako ogromny szacunek dla przeszłości myśli pedagogicznej i odważną krytykę tego, co było później. Widzę w niej również, jako świadomości źródeł, inspirację dla przyszłości myśli pedagogicznej 

(prof. Barbara Wilgocka-Okoń)

 

10. Pedagogika ogólna

Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi – pod każdym względem – na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie „mądrą metanarracyjność”. […]   Z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika

 

11. Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej

Publikacja inspiruje do krytycznego oglądu rzeczywistości edukacyjnej poprzez pryzmat składanych deklaracji i demaskowanych działań pozornych, obecnych na różnych piętrach funkcjonowania edukacji jako zarządzanego przez liczne agendy systemu. Chodzi o sprzyjanie czujnej, wnikliwej i wrażliwej na przejawy pozoru krytycznej obserwacji. Mamy więc tu do czynienia z pracą, która podejmuje problematykę ważną nie tylko ze względu na walory poznawcze, ale również ze względu na walory społeczne i praktyczne. Jej znaczenia można też upatrywać w inspirowaniu do badawczego penetrowania fenomenu deklaratywności i związanego z nią pozoru w edukacji.  

 

Początek drugiego półrocza to czas podsumowań. Oficyna Wydawnicza Impuls potwierdziła w nim swoją pozycję wśród wydawców książki naukowej i akademickiej, publikując ponad siedemdzisiąt nowych tytułów, docierając do licznej rzeszy wymagających czytelników: pedagogów, terapeutów, rodziców itd. Książki te zdobyły też liczne nagrody i wyróżnienia - zarówno branżowe, jak i czytelnicze. W minionym półroczu oficyna wprowadziła również na rynek ponad sto książek elektronicznych w najpopularniejszych formatach ePub i Mobi (w swojej księgarni internetowej). Oferta publikacji elektronicznych to już ponad 600 tytułów. Już niebawem pojawi się repozytorium treści Impulsu! Cytowane i administrowane przez Impuls w Google Books i Scholar!

 

Autorzy najnowszych publikacji podejmują problemy niezwykle ważne i wymagające pogłębionej refleksji. Wiele nowości porusza tematy aktualne i istotne, a także otwiera nowe drogi do dyskusji nad poszczególnymi zjawiskami. Przykładem są nowe i wyjątkowe serie. Pierwszą – Pedagogika Nauce i Praktyce – tworzą trzy podręczniki autorstwa znakomitych pedagogów: prof. Czesława Kupisiewicza i prof. Bogusława Śliwerskiego. Druga seria – Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki – składa się z pięciu naukowych publikacji przygotowanych pod redakcją naukową prof. Marii Dudzikowej.

 

informacja nadesłana

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy