Z życia kobiety chwil kilka - Komplement

Autor: pliska
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

Nic nie mówię, wiem, że chce być miła.

Pomijając tych, co coś słyszeli, że piszę, i tych, co kupili i nie przeczytali są jeszcze tacy, co przeczytali i chcą to udowodnić.

Niespodzianie pojawia się następna koleżanka. Znam ją osobiście. Była moją wychowanką.

– Dzień dobry. Miło panią zobaczyć. Fajna ta książka o Agatce. Ale jest w niej sporo błędów.

– Naprawdę? – dziwię się uprzejmie.

– Zauważyłam, że na stronie 10 pisze, że bohaterka ma serce po prawej stronie. Przecież serce jest po lewej stronie. W kolejnym wydaniu można by poprawić.

– No tak, ale dziewczynka ma wadę serca. Mała Agatka w tym wypadku ma serce z prawej strony.

– To trzeba było to wyjaśnić – marszczy czoło.

– No tak, dołożę wszelkich starań – obiecuję.

Być może powinnam znienawidzić wszystkich, którzy wyrażają swoje opinie. Ale najważniejsze w nich jest jednak opinia bezkompromisowa.

I jeszcze kiedyś słyszę, że okładka jakaś taka…, że powinna być pogodniejsza, bo to o młodzieży i napisana z myślą o nich. I że przy tak żałosnej okładce, to nikt z młodych po nią nie sięgnie.

Następnym razem będę wiedziała, co odpowiedzieć. A ja przy nadarzających okazjach będę uczęszczać do galerii sztuki. Będę uczestniczyć w różnych koncertach muzycznych… obcować z wszelką sztuką awangardową.

– Ten obraz jakiś taki jaskrawy. Oczy bolą mnie od patrzenia na nie. Co to za bohomazy?!

A ten taniec? Nic z tego nie rozumiem. Muzyka też nie taka. Na patykach dzieci lepsze dźwięki wydobywają. A, co tam! Nie wolno mieć własnego zdania?

W końcu gdzieś muszę odreagować. Prawda?

 

Najpopularniejsze opowiadania
Inne opowiadania tego autora

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
pliska
Użytkownik - pliska

O sobie samym: Napisz kilka słów o sobie
Ostatnio widziany: 2015-04-18 10:14:23