Zwyczajnie - mi³o¶æ (VIII) Seks

Autor: zielona
Czy podoba³ Ci siê to opowiadanie? 0

Seks – dos³ownie z ³aciny znaczy p³eæ. Nie chcê tu jednak pisaæ o ró¿nicach p³ci. Wiadomo, ¿e w potocznym jêzyku i rozumieniu mówi±c seks – ka¿dy ma na my¶li co¶ innego – konkretnie – blisko¶æ, namiêtno¶æ, ca³kowite otworzenie siê na drugiego cz³owieka: cielesne przyjêcie i danie siebie bez ograniczeñ. Cz³owiek rodzi siê obdarzony siln± potrzeb± blisko¶ci, dotyku. Od urodzenia dzieci potrzebuj± czuæ dotyk, zapach, ciep³o drugiego cia³a, aby prawid³owo funkcjonowaæ emocjonalnie i rozwijaæ siê intelektualnie, spo³ecznie, nawet zdrowotnie. To jest udowodnione badaniami. Dzieci, które do¶wiadczaj± blisko¶ci i czu³o¶ci rozwijaj± siê lepiej, s± bardziej otwarte na kontakt z innymi lud¼mi, ¶mielsze, odwa¿niejsze itd. Co daje nam dotyk? Poczucie blisko¶ci, bezpieczeñstwa, pe³nej afirmacji przez drug± osobê. Jeste¶my istotami spo³ecznymi. To dla nas od samego pocz±tku wa¿ne. Nie mówiê tu o nadu¿ywaniu dotyku i o przekraczaniu granic ludzkiej intymno¶ci. To inna bajka. Nie ma chyba nic gorszego ni¿ uczynienie z tego co mia³o byæ ¼ród³em samych dobrych, przyjemnych doznañ - ¼ród³a lêku i niechêci. Skupmy siê jednak na tym pozytywnym, chcianym i akceptowanym dotyku. Dzieci w pewnym momencie przestaj± siê pakowaæ na kolana i przytulaæ do rodziców i dziadków, ale to nie znaczy, ¿e potrzeba dotyku wygasa. Nic podobnego. Ewoluuje, przybiera inny charakter, staje siê czê¶ci± dojrzewaj±cego instynktu przetrwania. Dzieci dorastaj±, ich potrzeby biologiczne dojrzewaj±, rodzice przestaj± byæ najbardziej po¿±danym ¼ród³em blisko¶ci. Mamy czasy do¶æ du¿ego rozprê¿enia zasad i obyczajów dotycz±cych wchodzenia w intymne zwi±zki. Kiedy¶ ³±czy³o siê to z ma³¿eñstwem, za³o¿eniem rodziny. W dzisiejszych czasach – niekoniecznie. Mniejsza z tym. Wiadomym jest, ¿e podczas intymnego, namiêtnego zbli¿enia dwojga ludzi uwalnia siê do mózgu niesamowita ilo¶æ endorfiny – hormonu szczê¶cia. Najbardziej naturalny ¶rodek na za³agodzenie wszelkich napiêæ, dzia³aj±cy odstresowuj±co, rozlu¼niaj±co. Wiadomym jest, ¿e udany seks to najlepszy sposób na za³agodzenie wszelkich ma³¿eñskich konfliktów i nieporozumieñ. Ta wyj±tkowa, najbardziej intymna blisko¶æ w po³±czeniu z orgazmem to najlepszy lek i witamina na dobry zwi±zek, dobre zdrowie, m³odo¶æ, u¶miech i optymizm na co dzieñ. Trudno po udanym seksie jeszcze gniewaæ siê na partnera. Cz³owiek automatycznie staje siê bardziej czu³y, troskliwy, spolegliwy. Wytwarzane w mózgu zwi±zki dzia³aj± jak balsam i narkotyk jednocze¶nie. Je¶li kto¶ chce mieæ roze¶mian±, czu³± ¿onê recepta jest prosta – regularna dostawa naturalnej witaminy. Kto¶ chce mieæ pewnego siebie, troskliwego, tryskaj±cego humorem mê¿a? Recepta brzmi podobnie. Warto wypróbowaæ.  

Skoñczy³am na intymnym zbli¿eniu m³odych ma³¿onków. Magda i Dawid mimo pocz±tkowego oporu dziewczyny tej nocy oddali siê namiêtno¶ci. Oboje byli spragnieni blisko¶ci. Biologia i chemia m³odych organizmów zrobi³y swoje. Niewiele tej nocy spali.  Rano obudzi³a ich trzyletnia dziewczynka o jasnych loczkach, która wpad³a do pokoju, najwyra¼niej nie spodziewaj±c siê tam go¶ci. Spali nadzy, spleceni ze sob±. Trza¶niêcie drzwi spowodowa³o, ¿e raptownie siê poderwali i nakryli. Dziewczynka zatrzyma³a siê patrz±c na nich zdumiona, a za ni± wszed³ S³awek.
- Dzieñ dobry i przepraszamy. Ju¿ nie przeszkadzamy, ale wy mogliby¶cie siê ju¿ zacz±æ zbieraæ. Wiecie. Dzieci w jednym pokoju nie utrzymam. – chwyci³ ma³± na rêce, aby z ni± wyj¶æ.
- Ju¿ wstajemy – zawiadomi³ Dawid nieco skonsternowany, gdy Magda szuka³a wokó³ siebie koszulki. W³o¿y³a j± tak szybko, jak szybko zaraz potem wysz³a do ³azienki. Nie zd±¿y³a nawet zamkn±æ drzwi, gdy dopad³a do sedesu i zwymiotowa³a. Kiedy podnosi³a siê zobaczy³a obok siebie Dawida ze zniesmaczon± min±. Przykucn±³.
- Wszystko dobrze?

Najpopularniejsze opowiadania
Inne opowiadania tego autora

Musisz byæ zalogowany, aby komentowaæ. Zaloguj siê lub za³ó¿ konto, je¿eli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
zielona
U¿ytkownik - zielona

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2019-07-21 10:48:39