Nie tylko dla małżeństw. Recenzja gry planszowej „Gierki małżeńskie. Znamy się"

Data: 2018-08-24 14:18:56 Autor: Magdalena Galiczek-Krempa, Sławomir Krempa
udostępnij Tweet

„Znamy się” z serii „Gierki małżeńskie” to dowcipna propozycja dla par z mniejszym i większym stażem, która świetnie sprawdzi się zarówno dla dwóch osób, jak i dla 2-4 zespołów dwuosobowych.

„Gierki małżeńskie. Znamy się”
Paweł Loroch
Ilustracje: Andrzej Mleczko
Projekt graficzny: Jarosław Żenczykowski
Wydawnictwo: MDR Games
Liczba graczy: 1-4 par
Wiek: od 18 lat
Czas rozgrywki: 45-60 minut

Efektowny zestaw

Jak zwykle w przypadku propozycji MDR Games zestaw do gry jest bardzo obszerny, efektowny i starannie wykonany. Nie da się ukryć - propozycje z serii „Gierki małżeńskie” to jedne z najlepiej wykonanych gier na rynku. W pudełku znajdziemy dwustronną planszę, 8 pionków, 55 kart „Znamy się”, 55 kart „Psychotest”, 55 kart „Skojarzenia” i 55 kart „Co wybierasz”, klepsydrę, tabliczkę z butelką, 2 tabliczki do rysowania, flamastry i ściereczkę do zmazywania tabliczek, 60 żetonów „Kupidyn” oraz 48 list z zachciankami. Gruby karton, świetny projekt graficzny i wykorzystanie niezmiennie zabawnych ilustracji Andrzeja Mleczki - żadnemu z elementów nie można tutaj niczego zarzucić. Może tylko warto podkreślić fakt, że z uwagi na dość odważne miejscami rysunki ustalenie dolnej granicy wiekowej na 18 lat jest jak najbardziej uzasadnione, trzeba też dodać, że nie jest to propozycja dla osób pruderyjnych, a niektóre ilustracje zbliżają się niebezpiecznie do granicy dobrego smaku.

Dwa warianty - cztery konkurencje

Celem gry - zarówno w przypadku zabawy dwuosobowej, jak i takiej, w której bierze udział kilka par - jest jak najszybsze spotkanie pionków na centralnym polu planszy. W przypadku rozgrywki dwuosobowej gracze poruszają się zawsze o 1 pole do przodu i wykonują zadania przypisane do pól. Za poprawną odpowiedź w danej konkurencji gracz otrzymuje 2 żetony Kupidyn, druga zaś osoba, która pomogła w wykonaniu zadania, dostaje 1 żeton. Ten, kto zdobędzie więcej żetonów, wygrywa i może sformalizować wygraną za pomocą listy zachcianek. Każdej z pozycji na liście przypisano określoną liczbę żetonów „Kupidyn”, wskazujących „cenę” danej zachcianki. Lista zachcianek to drobnostka, ale dobrze pokazuje, jak mocno zadbano o to, by zestaw był możliwe najbardziej atrakcyjny.

Jeśli w grze udział bierze więcej par, gracze za pomocą butelki losują konkurencje w danej rundzie, a następnie pobierają przypisaną do konkurencji kartę i wraz z partnerami wykonują zadanie. Jeżeli para poprawnie wykona zadanie, pionek jednego z graczy przesuwa się o jedno pole do przodu. Jeśli nie - pozostaje on na miejscu.

Poznać się lepiej

W grze mamy do dyspozycji cztery konkurencje. Pierwsze są skojarzenia - gracze pobierają kartę i kładą rysunkiem do góry, a następnie każdy z nich musi na tabliczce wypisać 6 skojarzeń związanych z rysunkiem. Jeśli przynajmniej dwa są identyczne - zadanie zostaje zaliczone. Trzeba tu jednak zaznaczyć, że niektóre obrazki są tak jednoznaczne i oczywiste, że właściwie trudno opisać cokolwiek poza tym, co widzimy na rysunku, dlatego też skojarzenia są najsłabszą chyba z konkurencji w tej grze.

O wiele lepiej wypada konkurencja „co wybierasz”, gdy gracz czyta partnerowi pytanie, następnie oboje zapisują swoje odpowiedzi na tabliczkach, a otrzymują punkt, jeśli odpowiedzi te są zgodne. Bardzo podobna jest konkurencja „Znamy się”. Z kolei w „Psychoteście” gracze z jednej pary muszą wybrać z listy propozycji tę samą odpowiedź.

Formuła konkurencji jest nieco odmienna, generalnie chodzi jednak o określenie tego, jak dobrze gracze z danej pary się znają. Dla par z mniejszym stażem gra może stać się świetną okazją do poznania wzajemnych preferencji czy poglądów, ale najpewniej równie dobrze bawić się będą podczas zabawy małżeństwa z większym stażem - zdarzają się bowiem w puli pytania nieoczywiste i autentycznie interesujące. Dla nich odpowiedzi mogą stać się inspiracją do rozmów na tematy, których dotąd nie poruszali.

Rozbudowany zestaw – proste zasady – zadania skupione wokół tego, by poznać się lepiej. „Znamy się” to świetna propozycja dla wszystkich par, która świetnie sprawdzi się zarówno w wersji „intymnej”, dwuosobowej, jak i imprezowej.

-> „Gierki małżeńskie. Znamy się" kupicie w dobrej cenie w księgarni TaniaKsiazka.pl!

1

Zobacz także

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Avatar uĹźytkownika - gosiaczek
gosiaczek
Dodany: 2018-10-30 11:40:12
0 +-

Muszę podesłać mojemu mężowi :)

Avatar uĹźytkownika - Dagus93
Dagus93
Dodany: 2018-09-06 07:48:41
0 +-

Jedna z lepszych gier w jakie grałam ! :)

Avatar uĹźytkownika - jahunter3012
jahunter3012
Dodany: 2018-09-01 13:30:21
0 +-

Ta gierka juz dawno za mną chodzi, z chęcią bym w nią zagrała :)

Avatar uĹźytkownika - kavayee
kavayee
Dodany: 2018-08-26 08:09:59
0 +-

Właśnie myślałam o tym, żeby ją kupić. Na razie zadowoliłam się "Patchwork", która też jest bardzo ciekawa dla 2 osób :)

Avatar uĹźytkownika - monikap
monikap
Dodany: 2018-08-24 14:55:11
0 +-

Brzmi ciekawie!

Avatar uĹźytkownika - martucha180
martucha180
Dodany: 2018-08-24 14:46:59
0 +-

Ach te zachcianki! :)

Warto przeczytać

Reklamy
Recenzje miesiąca
Paderborn
Remigiusz Mróz
Paderborn
Fałszywa królowa
Mateusz Fogt
Fałszywa królowa
Kolekcjoner
Daniel Silva
Kolekcjoner
Między nami jest Śmierć
Patryk Żelazny
Między nami jest Śmierć
Miłość szyta na miarę
Paulina Wiśniewska
Miłość szyta na miarę
Zagraj ze mną miłość
Robert D. Fijałkowski ;
Zagraj ze mną miłość
Ktoś tak blisko
Wojciech Wolnicki (W. & W. Gregory)
Ktoś tak blisko
Róża Napoleona
Jacobine van den Hoek
Róża Napoleona
Serce nie siwieje
Hanna Bilińska-Stecyszyn ;
Serce nie siwieje
Pokaż wszystkie recenzje