Dlaczego warto?
REJESTRACJA
LOGOWANIE
KSIĄŻKI
Nowości
Zapowiedzi
Patronujemy
Autorzy
Cykle
Streszczenia
Wydawnictwa
FILMY
Nowości
Zapowiedzi
SERIALE
Wszystkie
Popularne
Seriale obyczajowe
Seriale tureckie
Telenowele
Seriale komediowe
Seriale kryminalne
Reality show
Programy rozrywkowe
NEWSY
Wszystkie
O tym się mówi
Filmy i seriale
Konkursy i nagrody literackie
Fragmenty książek
Promocje i wyprzedaże
Telewizja
Wydarzenia
RECENZJE
Wszystkie
Biografie, wspomnienia
Dla dzieci
Dla młodzieży
Dydaktyka
Fantasy, science fiction
Historyczne
Horror
Komiksy
Kryminał, sensacja, thriller
Kuchnia
Literatura faktu, reportaż
Literatura piękna
Medycyna i zdrowie
Obyczajowe
Pedagogika
Podróżnicze
Poezja
Popularnonaukowe
Poradniki
Przygodowe
Psychologia
Romans
Sport
Wiedza ezoteryczna
Young Adult
Zarządzanie i marketing
PUBLICYSTYKA
Wszystkie
Popularne
Wywiady
Recenzje filmów i seriali
Sylwetki twórców
Analiza
Esej
Felieton
Komentarz
Kurs pisania
Jak pisać wiersze?
Recenzje gier planszowych
Relacja
CYTATY
Wszystkie
O Życiu
O miłości
O kobietach
Złe
O ludziach
RANKING
SPOŁECZNOŚĆ
Wiersze
Opowiadania
Forum
Konkursy
Granice TV
Wymieniaj punkty na książki
Zdjęcia użytkowników
Wyzwania czytelnicze
Ranking użytkowników
BIBLIOTECZKA
granice.pl
Cytaty
Cytat autora Michael Nyman
Cytat
Jeśli istnieje trwałe przesłanie muzyki eksperymentalnej, to brzmi ono: to twój umysł tworzy muzykę.
Autor:
Michael Nyman
0
Więcej cytatów od tego autora
Kilka dość złożonych interpretacji "zdarzeń" Brechta przygotowanych w 1966 roku (prawdopodobnie bez jego udziału) dla Fluxorkiestry kładło nacisk raczej na ich potencjał humorystyczny niż wartości duchowe. Na przykład w 'Koncercie klarnetowym' ("nieopodal") do klarnetu została przymocowana struna, dzięki czemu wisi on w pozycji horyzontalnej jakieś piętnaście centymetrów ponad ustami wykonawcy. Jego zadaniem jest zagranie jednego dźwięku, ale bez użycia rąk; może więc próbować przechylić ustnik w dół albo podskoczyć i uchwycić go
Autor:
Michael Nyman
0
Z innymi kompozytorami Fluxusu łączyła Younga fascynacja publicznością jako fenomenem społecznym. [...] "No. 6" odwraca relacje pomiędzy publicznością a wykonawcami - ci drudzy obserwują publiczność tak, jak ona zwykła ich obserwować. Niewykonawcy mają wybór: mogą również obserwować albo po prostu być obserwowaną publicznością.
Autor:
Michael Nyman
0
Paik to (wedle opisu Hansena) ten, który "podczas przerwy przechadza się wśród publiczności zgromadzonej w hallu teatralnym, obcina nożyczkami krawaty, tnie żyletką tyły płaszczów, opryskuje czubki głów kremem do golenia". Pewnego razu wszystkiego tego wypróbował na samym "duchowym ojcu", czyli Johnie Cagu'u. Utwór "Hommage to John Cage" w zasadniczy sposób skomentował Calvin Tomkins: "tego typu rzeczy sprawiły, że Cage zaczął się zastanawiać, czy jego wpływ na młodych był ostatecznie dobry".
Autor:
Michael Nyman
0
[...] podczas wykonywania "Suity koncertowej z Dromenona" Richarda Maxfielda La Monte Young niepostrzeżenie podpalił swoje skrzypce, podczas gdy inni muzycy dalej wesoło grali.
Autor:
Michael Nyman
0
W pierwszym tudorowskim utworze Younga na scenę wniesione zostaje siano oraz wiadro wody, po to aby fortepian został nakarmiony lub sam się nakarmił. W "Duet For Tuba" [Duet na tubę] Roberta Wattsa z jednego wentyla instrumentu serwowana jest kawa, a z innego - śmietanka. W "Rainbow No. 1" Ay-O bańki mydlane wydobywają się z różnych instrumentów dętych drewnianych. "12 Piano Compositions for Nam June Paik" [12 kompozycji fortepianowych dla Nam June Paika] (1962) George'a Maciunasa zaczyna się gdy technicy wnoszą fortepian na scen
Autor:
Michael Nyman
0
Próbę seksualnej emancypacji muzyki stanowiła "Opara Sextronique" Paika. Pierwsze jej wykonanie w Nowym Yorku w 1967 roku skończyło się aresztowaniem Moorman pod zarzutem publicznej obrazy moralności, a konkretnie za występ z nagim biustem.
Autor:
Michael Nyman
0
Najsłynniejsza część cyklu, "Danger Music No. 5", która została tak naprawdę skomponowana przez Nam June Paika, polega na wpełznięciu do waginy żywej samicy walenia.
Autor:
Michael Nyman
0
REKLAMA
+ Dodaj nowy cytat
Autor
Michael Nyman
Wszystkie cytaty tego autora
Reklamy
Jeśli istnieje trwałe przesłanie muzyki eksperymentalnej, to brzmi ono: to twój umysł tworzy muzykę.