Br±zowow³osa

Autor: Lily
Czy podoba³ Ci siê to opowiadanie? 0

Wyobra¼cie sobie m³od± dziewczynê, która z bosymi stopami przycupnê³a na samym przegu g³ówki portowej. Od ¶mierci dzieli³ j± tylko jeden krok, a nawet mniej. Potraficie to poj±æ? Poczuæ na ramieniu oddech ¶mierci, tak jak czu³a ona?

Na jej twarzy zwykle malowa³ siê u¶miech. Czasem szeroki - dla ca³ego ¶wiata, a czasem delikatny i piêkny na swój sposób - jak ¶wiergot ptaków na samym pocz±tku wiosny. Ludzie zawsze ten u¶miech dostrzegali i jak¿e wielkie by³oby ich zdziwienie, gdyby ujrzeli j± teraz z twarz± g³adk± jak marmur... Gdzie jedyn± oznak± ¿ycia by³y p³omienie w oczach. Wpatrywa³a siê nimi w fale z wyra¼n± satysfakcj±.

Nagle wsta³a. Pozwoli³a by gwa³towny podmuch wiatru rozsypa³ jej br±zowe w³osy po plecach i uderzy³ w bia³± sukienkê. Nie czu³a zimna, mimo ¿e by³a to jesieñ. Nie czu³a te¿ ciep³a. Nie czu³a nic oprócz bicia w³asnego serca, zagubionego gdzie¶ pomiêdzy ¿ebrami.

Przesunê³a stopy kilka centymetrów do przodu pozwalaj±c by palce i podbicie balansowa³y na krawêdzi. Sta³a tak przez chwilê bawi±c siê powietrzem w przeponie, jakby to by³y jej ostatnie oddechy, nasycone ¶wie¿o¶ci± dnia. Unios³a praw± nogê, która zwisa³a w powietrzu tu¿ nad rozszala³± wod±. Czepia³a siê w tamtej chwili ostatnich strzepków my¶li, które mia³y jej pomóc w podjêciu decyzji.

Skoczy, czy zostanie?

Czy¿by jedyne co mia³o po niej zostaæ to pamiêæ? Wspomnienie melodyjnego ¶miechu i p³omyków w oczach? Ta jedna, konkretna klatka z jej w³asnego filmu zwanego ¿yciem, kiedy w tej samej sukience na tej samej pla¿y krêci³a piruety podczas zesz³orocznych wakacji? Wtedy by³a tu poraz ostatni.

Ciê¿ar drobnego cia³a dziewczyny niebezpiecznie przechyli³ siê do przodu. Oczy przepe³nione ¿yciem otworzy³y siê szeroko nie ze strachu, lecz z zaskoczenia. Cofnê³a siê do ty³u. Mog³aby zostaæ. Odwróciæ siê i odej¶æ. Dosta³a jeszcze jedn± szansê do wykorzystania.

Skoczy³a.

P³on±ce wêgielki w jej oczach zgas³y z cichym sykiem w jedenj, krótkiej chwili.

Gdy zamknê³a powieki, by ju¿ nigdy ich nie otworzyæ.

1
Najpopularniejsze opowiadania

Musisz byæ zalogowany, aby komentowaæ. Zaloguj siê lub za³ó¿ konto, je¿eli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
Lily
U¿ytkownik - Lily

O sobie samym: Kim¶ tam jestem. Ka¿dy jest kim¶. Choæby najgorszym sob±. ~~Zawsze chcia³am lataæ.
Ostatnio widziany: 2012-08-19 15:53:31