Krwawa Mi³o¶æ

Autor: Brunhilda
Czy podoba³ Ci siê to opowiadanie? 0

Zbli¿a³o siê przesilenie letnie , Geralt postanowi³ odpocz±æ przez pewien czas w wiosce o nazwie Czerwieñ.

Wkraczaj±c na teren wioski widzia³ przygotowania do s³ynnej Nocy Kupa³y , ludzie wtedy ¿egnaj± wiosnê oraz odprawiaj± ró¿ne wró¿by. To ¶wiêto nale¿y równie¿ do zakochanych , to jest w³a¶nie ten moment kiedy to m³odzi zakochani oddaj± siê przyjemno¶ciom cielesnym bez konsekwencjii.

Wied¼min nie widzia³ nigdzie ¿adnej karczmy wiêc postanowi³ wynaj±æ nocleg w której¶ z chat. Zapuka³ do pierwszej chaty ,na sam widok gro¼nej gêby Geralta zamkniêto drzwi z hukiem. To samo spotka³o Geralta w dwóch nastêpnych domostwach , dopiero trzeci gospodarz zaprosi³ go do domu mówi±c:

 

-Zapraszamy panie wied¼min , znajdzie siê miejsce do spania oraz co¶ do jedzenia.

-Dziêkujê gospodarzu – podziêkowa³ drêtwym u¶miechem.

Geralt wszed³ do chaty , w ¶rodku by³a ¿ona oraz syn gospodarza , siedzieli przy stole i jedli pieczonego kurczaka.

-Grelot daj co¶ do jedzenia naszemu go¶ciowi – powiedzia³ Gospodarz – a ty panie… - zacz±³ i siê zatrzyma³.

-Geralt , gospodarzu – dokoñczy³ zdanie Jana.

-A ciebie Geralt zapraszam do sto³u – dokoñczy³ – Ja mam na imiê Jan , ta piêkna kobieta to moja ¿ona Grelot , natomiast przy stole siedzi Filip – przedstawi³ rodzinê.

 

Geralt zasiad³ obok Filipa , gospodyni poda³a mu udko kurczaka i nala³a piwa do glinianego kufla , Grelot zasiad³a naprzeciwko Filipa , a Jan na wprost Geralta. Pierwszy zacz±³ Geralt:

 

-Dziêkujê za go¶cinê – powiedzia³ – a kurczak jest wprost przepyszny.

-Dlaczego mieliby¶my Ciê nie przyj±æ – zapyta³ Jan – przecie¿ to obowi±zek ka¿dego, przyj±æ wêdrowca i go ugo¶ciæ.

-Chcia³bym siê zatrzymaæ na kilka dni w okolicy , czy mogê liczyæ na wasza go¶cinno¶æ – zapyta³, popijaj±c piwo.

-Naturalnie , jak to mówi przys³owie „go¶æ w dom , Bogi w dom” - rzek³ weso³ym g³osem – zbli¿a siê Noc Kupa³y , skoro zostaniesz z nami to na pewno przy³±czysz siê do obchodów – zaproponowa³ przyjaznym g³osem.

 

Wszyscy zjedli , gdy skoñczyli by³o dosyæ pó¼no , Grelot przygotowa³a pos³anie Geraltowi na poddaszu , gospodarze udali siê do ³o¿a , wied¼min równie¿ wspi±³ siê po drabinie i u³o¿y³ na materacu wypchanym s³om±.

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz byæ zalogowany, aby komentowaæ. Zaloguj siê lub za³ó¿ konto, je¿eli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
Brunhilda
U¿ytkownik - Brunhilda

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2018-01-17 19:46:31