Ośmiornice i toster

Autor: KapitanJoanna
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

Ośmiornica- chyba wszystkim przychodzi na myśl dosyć inteligentny głowonóg żyjący w wodzie. Tak go znamy. Ale teraz przenieśmy się parę milionów lat wprzód, kiedy gatunek homo sapiens nie zasiedla już naszej planety. Całą Ziemię zajmuje Imperium Ośmiornic. Rządy sprawuje prezydent Zjednoczonego Ośmioropolis o imieniu Plantoplekt. Dowodzi krajem mądrze i rozważnie. Do podjęcia ważnych decyzji niezbędna jest zgoda Rady Ośmiornic. Prezydenta otaczali doradcy. Dbał o to, by każdy głowonóg był szczęśliwy.

            Pewnego dnia nastąpiło niezwykłe odkrycie. Grupa badaczy znalazła skamieniały toster. Długo roztrząsano, czym jest to dziwaczne urządzenie. W końcu słynny naukowiec Tetopilek ustalił, że stworzył je człowiek.

-Ludź? Co to jest?- zastanawiał się Plantoplekt. Zawsze interesował się nauką.

-Stworzenie rozumne! Zasiedlało naszą planetę przed nami.

-Jak to możliwe? Chcę wiedzieć więcej!

-Nazwali się homo sapiens, czyli człowiek rozumny…- zaczął mówić naukowiec.

-Ale prostaki! Nazwali siebie samych rozumnymi?- oburzył się prezydent.

-Właśnie tak. Wyginęli przez efekt cieplarniany. Okazuje się, że był częściowo ich winą.

-Doprawdy okropne!

-Potraktujmy to jako przestrogę. Ludzie również mieli miasta, ale wyglądały nieco inaczej, prawdopodobnie tak- odparł naukowiec, pokazując projekcję przedstawiającą Nowy Jork.

-Ciekawe, ale przerażające. A czym jest to dziwne urządzenie, które znaleziono.

-Nazwaliśmy je Tostotwórca. Działa na prąd elektryczny, tu widać wtyczkę… Do szpary wkładało się wyrób ze zboża, metal w środku nagrzewał się i opiekał go.

-Ale po co?

-Prawdopodobnie było to smaczne.

-A czym był tamten zbożowy wyrób?

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
KapitanJoanna
Użytkownik - KapitanJoanna

O sobie samym: Mam 14 lat. Jestem maniaczką gwiezdnych wojen, RMS Titanica i wielu innych rzeczy^^
Ostatnio widziany: 2009-12-26 13:27:41