Potęga słów.

Autor: laphi
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

Niektórzy z nas nie mają domu. Niektórzy z nas nie mają rodziny. Niektórzy z nas nic nie mają...

Na ulicy siedzi starszy mężczyzna. Siedzi na kawałku pudełka, po turecku i obraca głowę w różne strony.

Słyszy jak ktoś niedaleko się śmieje. Jak dziewczęta się śmieją.

Słyszy jak rozmawiają i jak się cieszą.

Słyszy kroki przechodzących koło niego ludzi.

Czuje zapach papierosa, wypalanego gdzieś niedaleko.

I wszystkie dźwięki od początku, mieszają mu się w głowie...

Ktoś rzuca mu pieniążka. Tuż pod jego stopy, a on ręką próbuje go znaleźć. W końcu czuje go pod palcami, chwyta i wrzuca do srebrnej puszki stojącej  zaraz przy Jego kolanie.

Obok stoi karton, na którym pisze: „Jestem ślepy, proszę wspomóż”.

Mężczyzna mruga oczami. Chciałby mieć nadzieję, że to mu pomoże... By przejrzeć.

Kolejna osoba, która rzuciła datek. A stary w geście podziękowania, tylko odmachnął ręką.

Obok niego przeszła kobieta. Szła przed siebie dopóki nie zatrzymała się i nie zawróciła w Jego kierunku. Przykucnęła...

Wzięła w ręce karton i zaczęła coś pisać.

Mężczyzna, który nie wiedział co się dzieje, rozglądał się dookoła. Dotknął jej butów. Ciemno zielonych czółenek.

Kobieta odłożyła karton na swoje miejsce i odchodząc, wzrokiem pożegnała mężczyznę.

Potem było tylko łatwiej...

Pieniądze zaczęły się sypać...

Ciągle i ciągle ktoś coś dorzucał.

W końcu puszka zrobiła się pełna.

 

Kobieta wróciła. Poznał ją, gdy znowu dotknął jej butów.

-Coś zrobiła z moim napisem? –spytał.

Znów przykucnęła i uśmiechnęła się mimo, że nie mógł tego zobaczyć.

-Napisałam to samo... Ale innymi słowami. –powiedziała, po czym klepnęła go po ramieniu.

Ucieszył się.

-Świetnie! –odrzekł i machnął ręką, bo poczuł, że odeszła.

Na kartonie było napisane: „Dziś jest piękny dzień, a ja nie mogę go widzieć.”

 

ZMIEŃ SŁOWA. ZMIEŃ ŚWIAT.

1
Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
laphi
Użytkownik - laphi

O sobie samym: "Człowiek genialny nie popełnia żadnych omyłek. Jego błędy są dobrowolne i stają się wrotami odkryć" - James Joyce
Ostatnio widziany: 2016-08-26 22:50:48