Z cyklu porady na ziemskie zasady: Zdobywajcie wiedzę, a będziecie szczęśliwi :)

Autor: NieziemskiPrzyby
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

Tytuł : Zdobywajcie wiedzę a będziecie szczęśliwi !

 

Z cyklu:  Porady na ziemskie zasady czyli co Przybysz może poradzić. 

 

W czasach, kiedy wiedza jest na wyciągnięcie ręki, aż niewiarygodne
ile ludzi poszukuje szczęścia.

Skoro szukają i się przy tym, z reguły, nie uśmiechają to możliwe, że nie wiedzą jak to szczęście znaleźć.

Czyżby brakowało im wiedzy w tym temacie?

Jeśli tak, to jaka wiedza zapewni im szczęście?

Odpowiedź jest prosta.

Wiedza taka jak zawsze.

Czyli ta największa i najbardziej obszerna. Podobnie jak na sprawdzianie
w szkole czy innym egzaminie, czym większa wiedza tym lepsza ocena.

Ale dlaczego w tym wypadku też taka, a nie inna?

Bo taki jest świat, w którym człowiek szczęścia poszukuje.

A wiadomo, że łatwiej jest szukać swojej zguby gdy ma się wiedzę
o miejscu, w którym można ją znaleźć.

Przecież szukając nowego telefonu, nie pójdziemy do mięsnego czy innego warzywniaka. Bo nasza wiedza nam na to nie pozwoli. Bo my wiemy, że
w tych sklepach, takiego asortymentu nie sprzedają.

Więc, jeśli szczęście jest tą poszukiwaną, w nieznanym, zgubą to łatwiej będzie ją znaleźć, gdy poszukujący, najpierw, zdobędzie wiedzę o miejscu, w którym dane jest mu szukać.

A potem...

... A potem, to już od człowieka zależy, bo jak to mówią wszyscy ludzie są wolni więc wolną wole mają i sami mogą decydować co robić z wiedzą.

1
Najpopularniejsze opowiadania
Inne opowiadania tego autora

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
NieziemskiPrzyby
Użytkownik - NieziemskiPrzyby

O sobie samym: Nazywam się Przybysz Nieziemski i aktualnie mieszkam w przeciętnym mieście, gdzieś w środku Europy. Na Ziemi pracuję jako naukowiec. Ale nie tak szalony jak Rick z tej netflixowej kreskówki, czy inny doktorek z powrotu do przyszłości. Jestem naukowcem, który od poniedziałku do piątku chodzi do normalnie wyglądającego budynku pracy, by zarobić pieniądze na życie. A w wolnych chwilach majsterkuję dla siebie i na zlecenie. W lato lubię wypad na grilla, a w zimę na równie przyjemną imprezkę. Z aktywności fizycznych, uprawiam dłuższe spacery z dużym psem, nie umiejącym chodzić na smyczy oraz wejście po schodach na 4 piętro, w wysokiej kamienicy bez windy. Po więcej informacji zapraszam na mój profil na Fb: Przybysz Nieziemski. 
Ostatnio widziany: 2021-11-01 15:00:13