Ars Moriendi cz.2

Autor: jazzu
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0


- Ksiądz długo znał organistę? Miał wrogów?
- Skądże nasz Jeremi, świeć Panie nad jego duszą, był bardzo uczynnym i przyjaznym człowiekiem. Znaliśmy się od jakiś 10 lat, jeszcze zanim stałem się proboszczem on tu pracował. Wierni byli zadowoleni z jego muzyki i głosu.
- Podejrzewa ksiądz kogoś? Czy te cytaty mogą wróżyć coś niebezpiecznego, związanego z religią?
- Niestety, nie mam pojęcia, kto mógł go zabić. Za to cytaty, mogą świadczyć o tym, że sprawca jest fanatykiem religijnym bądź znawcą literatury.
- A zna ksiądz książkę, z której pochodzi cytat? Może nam to w jakiś sposób pomoże…
- Niech pan poszuka „Opowiadań” Edgara Allana Poe, stamtąd pochodzą cytaty.
- W takim razie dziękuję za pomoc, mam nadzieję, że uda nam się rozwikłać zagadkową śmierć.
- Również wyrażam taką nadzieję, niech Bóg nad wami czuwa.
Po tej rozmowie, Wilson lekko się uśmiechnął, gdyż ta książka może jakoś pomóc. Zaraz wybrał się do miejskiej biblioteki, wypożyczył książkę i postanowił udać się do domu, by w spokoju ją przestudiować. Następny dzień, pokaże czy wiedza zaczerpnięta z książki mu się przyda…

Najpopularniejsze opowiadania
Inne opowiadania tego autora

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
jazzu
Użytkownik - jazzu

O sobie samym: Jeżeli nie doceniasz pomocy, nie przytykaj pióra do kartki.
Ostatnio widziany: 2023-08-01 14:04:21