Bogowie i pionki, albo GAME (nie całkiem) OVER! (1)

Autor: dessdemoona
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

 

***

 

„PSYCHOLOGIA OSOBOWOŚCI. Wykład 6. Prowadzący: Prof. dr hab. Euzebia Greszta

TEMAT: Zaburzenia osobowości."

 

- Znalazłam! - radośnie wykrzyknęła grzebiąca w komputerze Olgi Kasandra. Zaraz ta radość miała się z niej ulotnić, ale dajmy się nacieszyć dziewczynie, w końcu i tak niedługo padnie trupem.

 

„Do kategorii zaburzonych zaliczamy następujące osobowości: paranoiczna, schizoidalna, dyssocjalna, chwiejna emocjonalnie, histrioniczna, anankastyczna, lękowa, zależna..."

 

Oczy Kasandry na moment wyszły z orbit, aby po chwili dziewczyna uznała, że na pierwszy rzut nimi o laptopa - mogłaby się podciągnąć pod osobowość lękową. Głównie dlatego, że jedynie ten termin wydawał się jej jako-tako zrozumiały. Lecz nie tylko. Strach był - na równi z nieuzasadnionym poczuciem winy za wszystko, nawet za oddychanie - główną emocją odczuwaną przez Kasandrę. Jeśli coś utrzymywało Kasandrę w przekonaniu, że wstając z łóżka jest tą samą osobą, która kładła się spać - był to właśnie strach. No, może czasem tematyka snów (erotyczne scenki z podobającymi się jej aktorami) również miała w tym swój udział, ale lęk miał większy. Można by rzec, iż Strach nażarł się za dużo hamburgerów i sadowiąc się na pokładzie umysłowego samolotu we łbie Kasandry zajął więcej, niż jedno miejsce. Uszło to uwadze mózgowych stewardess a więc pasażerowie z miejsc obok Strachu musieli przejść pod pokład, aby móc w miarę przyzwoicie spędzić lot zwany Życiem. Chociaż miejscem docelowym tego lotu tak czy siak było lotnisko o nazwie Cmentarz, Strach mógł zachować więcej przyzwoitości... A tak - pasażerowie Miłość i Nadzieja zostali wysiudani z opłaconych przez siebie miejsc. Wiara? Wiara i tak nie brała udziału w locie. Na lotnisku „Narodziny" zatrzymali ją antyterroryści, pod zarzutem przemytu opium dla mas.

 

„Osobowość schizoidalną charakteryzuje: unikanie bliższych kontaktów emocjonalnych i społecznych, połączone z wyraźną tendencją do samotnictwa i izolacji, brak syntonii, ograniczenie zdolności do wyrażania uczuć i odczuwania przyjemności, rezerwa i dystans do otoczenia (niewrażliwość na normy społeczne), skłonność do fantazjowania, reakcje lękowe lub ksobne w relacjach międzyosobowych..."

 

Kasandra uznała, iż oprócz „braku syntonii" i „reakcji ksobnych" („Co to kurwa jest?" - pomyślała) wszystko się zgadza. Na następnym slajdzie przeczytała: „brak przyjemności z seksu". Uznała, że w takim razie nie ma co żałować faktu bycia ostatnią dziewicą w swojej grupie. Czytała dalej...

 

„Osobowość histrioniczną charakteryzuje: płytkość, chwiejność i nieautentyczność demonstrowanych uczuć, egocentryzm, nieuwzględnianie potrzeb innych osób,

zmienna, żywa i przesadna emocjonalność, teatralność zachowań i skłonność do dramatyzowania, sugestywność, łatwość ulegania wpływowi innych osób lub okoliczności,

zależność od otoczenia..."

 

- Kurwa! - tylko tyle była w stanie wydusić z siebie Kasandra po wychwyceniu zadziwiającego podobieństwa pomiędzy charakterystyką histerycznego świra a sobą samą.

Czytała dalej...

 

„...rozległy świat marzeń i fantazji, dążenie do skupiania uwagi na sobie, zyskiwania uznania, podziwu i aprobaty, brak tolerancji na frustrację i krytykę, postawa żądań, wymagań i pretensji wobec ludzi, tendencja do manipulowania otoczeniem dla osiągnięcia własnych celów, nieprawidłowości sfery seksualnej..."

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
dessdemoona
Użytkownik - dessdemoona

O sobie samym: Kilka magicznych słówek - "opiszę", "się", "później", "bo", "teraz", "nie", "mam", "weny". W sumie - 8 małych literkowych robaczków pobranych w cudzysłowy. A szef Piekła się cieszy. Bo to "później" prawdopodobnie nieprędko nastąpi.
Ostatnio widziany: 2009-09-02 09:24:20