Detektyw D¿eki i jego rozwi±zane sprawy

Autor: Adam93
Czy podoba³ Ci siê to opowiadanie? 0

Rozdzia³ czwarty

„Sprawa z dopisaniem ocen”

Przy kolejnej sprawie nikt nie musia³ prosiæ D¿ekiego o pomoc. Z w³asnej inicjatywy i bez chwili wahania zaj±³ siê tym problemem. A chodzi³o o to, ¿e  na zakoñczenie klasy drugiej gimnazjum nauczyciel zauwa¿y³ co¶ niepokoj±cego. Gdy przyjrza³ siê uwa¿nie ocenom, spostrzeg³ ¿e niektóre z nich by³y przeprawione, widocznie grupa uczniów postanowi³a, ¿e dopisze sobie kilka pozytywnych ocen do dziennika. Nauczycielka wskaza³a trzy podejrzane osoby – dwie, które by³y zagro¿one oraz jedn±, której brakowa³o trochê do uzyskania czerwonego paska. W klasie by³o to troje imion: Ksawery (który by³ kameleonem) ledwo zdawa³ z klasy do klasy a z nim tak samo Witek (lampart) który mia³ ten sam problem i obawy co Ksawery, ¿e mog± zostaæ na drugi rok w tej samej klasie. A trzeci± osob± by³a najwiêksza „kujonka” któr± by³a Luna (b³êkitna s³onica w okularach) która zawsze dawa³a z siebie wszystko, ale w tym roku mia³a gorsze wyniki, wiêc nie mog³a liczyæ na czerwony pasek jak w zesz³ym roku. Ca³a trójka mia³a motyw. Ale jak udowodniæ ich nag³± poprawê sytuacji z ocenami w szkole. Po d³u¿szym namy¶le postanowi³, ¿e  pójdzie do Ksawerego i powie mu, ¿e o wszystkim wie od Witka i pogratuluje mu pomys³owo¶ci. Ale ¿eby potem móg³ to udowodniæ i przekazaæ tê informacjê komu¶ innemu, bêdzie musia³ nagraæ rozmowê na swój telefon. Jak postanowi³ tak te¿ zrobi³. Wszystko posz³o po jego my¶li, Ksawery siê przyzna³ do pope³nienia przestêpstwa oraz wyda³ jeszcze swoich dwóch innych znajomych ze szko³y. Od razu po rozmowie z Ksawerym m³ody detektyw pobieg³ do gabinetu dyrektora który mia³ na imiê Drawko (by³ myszoskoczkiem)  na drugim piêtrze. Pokaza³ Panu  Drawce swój dowód którym by³a rozmowa jego z Ksawerym. Pan dyrektor by³ pod wielkim wra¿eniem, ¿e tak szybko uda³o mu siê rozwi±zaæ tê sprawê, wiêc wrêczy³ D¿ekiemu nagrodê któr± by³a ksi±¿ka pod tytu³em „Przygody m³odego komisarza” a kiedy D¿eki odebra³ swoj± nagrodê, za któr± ³adnie podziêkowa³ ju¿ s³ysza³, ¿e pan Drawko prosi aby pani Lili (by³a prosiaczkiem) która pracowa³a w sekretariacie poprosi³a o wezwanie do niego osób które dopu¶ci³y siê tego czynu i wymierzyæ im odpowiedni± karê. D¿eki by³ bardzo zadowolony z siebie, ¿e znowu uda³o mu siê rozwi±zaæ kolejn± trudn± sprawê.

Kilka wskazówek

1)      D¿ekiemu udawa³o siê rozwi±zywaæ trudne sprawy bo dzia³a³ we w³a¶ciwy sposób którym by³o „odtworzenie wydarzeñ przed zgubieniem czego¶”

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz byæ zalogowany, aby komentowaæ. Zaloguj siê lub za³ó¿ konto, je¿eli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
Adam93
U¿ytkownik - Adam93

O sobie samym: Napisz kilka s³ów o sobie
Ostatnio widziany: 2014-02-28 20:51:00