Eksperyment

Autor: MikaWing
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

            Po jakimś czasie udało się połączyć z głównym systemem i odzyskać łączność z jednostką z powierzchni. Winda nie działała, więc póki, co zespół utknął na dole. Jednak wszelkie sygnały, które dochodziły z biura były niezwykle dziwne. Przesyłane były ogromne ilości danych, ale w pakietach, których nie można było otworzyć.

- A co jeśli się nie udało? - Zapytała jedna z laborantek.

- To był najprawdopodobniej spadek mocy w szczytowym punkcie. Macie to na zapisie? - Tomas podszedł do ich stanowiska

- Jest zapis pięciosekundowy, a potem cisza.

- Ale macie zarejestrowane wszystkie parametry?

- Tak, na pięć sekund po rozpoczęciu procedury. Tylko, że...

- Tylko, że co?

- Zapis jest pięciosekundowy, po czym się resetuje i sam nadpisuje jakby eksperyment trwał.

- O czym ty mówisz? - Odsunął dziewczynę żeby spojrzeć w zapis - Przecież system się wyłączył.

- Wy dwaj. Sprawdzić wszystkie rejestratory. Wy idźcie do panelu kontrolnego i monitora. Hubert spróbujesz włączyć windę? Tomas połącz się z górą - Albert chciał jak najszybciej zorientować się, co się dzieje.

Mężczyzna musiał odzyskać kontrolę nad sytuacją i znaleźć źródło dźwięku, który doprowadzał go do szału. Nie był on głośny, ale odkąd się pojawił był nie do zniesienia. 

 

***

 

            Trudno było powiedzieć ile czasu minęło od eksperymentu. Wszystkie zegarki zatrzymały się, a mimo częściowo działającego systemu nie było możliwości sprawdzenia czasu na górze. Jednorazowo laboratorium odebrało tylko zakłócenie z radia. Winda nie reagowała na żadne komendy. Jedyną możliwością wyjścia była wspinaczka po zamontowanych drabinkach w przestrzeniach między piętrami i wentylatorach.

            Tomas i Alfred razem z kilkoma asystentami skupili się na rozszyfrowaniu zakłócenia. Eksperyment zszedł na drugi plan po tym jak okazało się, że dźwięk, co jakiś czas narasta. Hubert wraz z dwoma chłopakami z zespołu zdecydowali się opracować plan wspinaczki dzięki mapom z panelu administracyjnego i zaczęli szukać rzeczy, które mogłyby posłużyć za liny zabezpieczające.

            Kiedy mężczyźni łączyli ze sobą kable żeby obwiązać się i zabezpieczyć się w razie spadku, jedna z młodych asystentek nagle upadła wijąc się w konwulsjach. Jej kolega próbował pomóc wiedząc, że ta choruje na cukrzycę. Ktoś przyniósł apteczkę, ale w środku wszystkie fiolki z lekami były puste. Zaczęli szukać czegoś słodkiego by podać dziewczynie, jednak na próżno. Dziewczyna w mgnieniu oka zaczęła sinieć. Mimo reanimacji zmarła.

            Nikt nie wiedział, co się właśnie stało, ale pewne było jedno. Musieli się jak najszybciej wydostać z laboratorium. Hubert zwinął mapę i otworzyli windę. Chłopaki wskoczyli na dach metalowej puszki i wciągnęli mężczyznę. Mieli przed sobą kilkadziesiąt metrów w kompletnych ciemnościach. Po omacku znaleźli pierwszą drabinkę i zaczęli się wspinać.

Najpopularniejsze opowiadania
Inne opowiadania tego autora

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
MikaWing
Użytkownik - MikaWing

O sobie samym: Piszę, bloguje i podróżuję. Czerpię z życia pełnymi garściami, wyznając zasadę: "Nie przekonasz się, dopóki nie spróbujesz". Uwielbiam wyzwania i coraz to nowe aktywności i możliwości rozwoju. Od kilku lat podróżuję po Europie i USA. Swoją pracę zawodową kilka lat temu połączyłam z pisaniem, jako ghostwriter, edytor i bloger dla ważnych czasopism i stron internetowych. Piszę m.in. dla Zupełnie Innego świata, WomenOnTopp czy The More Than Writers. Swoją twórczość w ostatnim czasie przelewam na blog związany z moimi zamiłowaniami do horrorów i sci-fi oraz powieści. Teaser powieści "Ostatnia siostra": https://www.youtube.com/watch?v=64MsTpgm_UY  
Ostatnio widziany: 2022-10-03 19:02:21