Internetowa cela - Rozdział IX

Autor: Kominek
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

była wypożyczalnia sprzętu sportowego, rowery, łódki. Kawiarnia jednak stoi nadal, ale za barem nie ma już znajomej pani.
Przez piętnaście minut szukałam znajomego akcentu, jednak bez skutku. Nic z tamtego okresu nie zostało, może właśnie poza kawiarenką. Wtedy w ośrodku było dużo starszych dzieci. Jednak pochodziły zupełnie z innego świata. Mieszkały w Warszawie, mieście, które wtedy, dla dorastającej dziewczynki z prowincji, było metropolią tak odległą, jak Mars, czy Jowisz.
Obserwowałam tatę, który przygotowywał sprzęt, ładnie ubranych wczasowiczów, którzy w ten sobotni, pogodny wieczór zbierali się na seans. Tym razem za ekran posłużyła duża, biała ściana budynku gospodarczego.
Przyglądałam się dorosłym, dzieciom, im wszystkim, którzy za każdym razem z wielką niecierpliwością oczekiwali na pierwsze kadry, pierwsze napisy. Tu było pewne odstępstwo, gdyż praktycznie był tylko sam film, nie było konieczności puszczania Kroniki, choć właśnie dzięki niej tak wiele wiedziałam o świecie.
Wtedy akurat przywieźliśmy wielką przygodę - “Poszukiwaczy zaginionej arki”. Dziś to już klasyka, ale wtedy dostarczał niesamowitych emocji. Gdyby powstał teraz zapewne byłoby w nim więcej efektów specjalnych, ale i tak nic mu nie brakowało.
Dwanaście lat później znalazłam się tam przypadkiem, rozkoszując się znajomą okolicą w drodze w rodzinne strony, ku kochanemu domowi, gdzie spędziłam tak wiele cudownych chwil.

Inne opowiadania tego autora

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
Kominek
Użytkownik - Kominek

O sobie samym: Brakuje mi ponownie słów przelewanych na papier stąd pojawiła się potrzeba pokazania ich w sposób wygodny i przystępny - na FB narodził się Kominek, chwilę później tutaj i dosyć niedawno w blogu. Każde z nich uzupełnia inne, ale to blog stał się teraz epicentrum mojej twórczej działalności..:)
Ostatnio widziany: 2016-07-11 01:13:59