Ko³o historii

Autor: Edytella
Czy podoba³ Ci siê to opowiadanie? 0

Ko³o historii
 

 

Jola ka¿dy dzieñ zaczyna od przegl±dania Facebooka. To taki jej rytua³. W³±cza radio, robi ¶niadania i w³±cza komputer. Ten dzieñ wygl±da³ jak wszystkie inne, a tak du¿o zmieni³ w jej ¿yciu.

Kobieta ma du¿o polubieñ, miêdzy innymi polubi³a bia³ostocki Kurier Poranny. I w³a¶nie w Kurierze przeczyta³a og³oszenie, ¿e nijaki Marc Ossowski szuka potomków Joanny Bia³obrzeskiej, urodzonej w Bia³ymstoku, która do roku 1921 przebywa³a w Nowym Jorku. Dziewczyna by³a w szoku gdy¿ poszukiwana Joanna Bia³obrzeska to jej prababka – matka babci Anieli.

Jola zadzwoni³a do matki i po konsultacji z ni± postanowi³y napisaæ do Kuriera. Bardzo szybko kobieta dosta³a e – maila od Marca Ossowskiego, który napisa³, ¿e przyleci do Polski i ¿e musz± siê koniecznie spotkaæ.

Jola nie wiedzia³a, czego ma siê spodziewaæ. Dzi¶ od tamtych wydarzeñ minê³o 10 lat, a pamiêta jak dzi¶, kiedy zobaczy³a Marca. Mê¿czyzna okaza³ siê przystojnym trzydziestolatkiem, ale z chmurnym spojrzeniem.

Marc powiedzia³, ¿e dziadek przekaza³ mu pamiêtnik pradziadka, gdzie ten przeczyta³ o wielkiej mi³o¶ci pradziadka Joannie i ¿e ta Joanna to prababka Jolanty. Boles³aw Ossowski nie chcia³ wyje¿d¿aæ do Polski, a Joanna têskni³a za krajem – niedobrze siê czu³a w USA i chcia³a wracaæ do domu. Mimo mi³o¶ci do Boles³awa postanowi³a go opu¶ciæ. Marc powiedzia³, ¿e jego pradziadek do koñca swoich dni by³ smutny gdy¿ ona z³ama³a mu serce. On za bardzo wsi±k³ w amerykañsk± ziemiê, aby j± opu¶ciæ.

Babka Joanny urodzi³a siê w roku 1926, a dziadek Marca rok wcze¶niej. Jak widaæ Boles³aw i Joanna u³o¿yli sobie ¿ycie – doczekali siê nawet prawnuków.  Niemniej jaki¶ smutek pozosta³ na wieki.

Marc opowiada³, a Jola s³ucha³a wpatruj±c siê w oczy Marca. Mê¿czyzna zosta³ w Bia³ymstoku na dwa tygodnie. Dziewczyna pokaza³a mu okolice. Podoba³o mu siê. Wróci³ za pó³ roku, potem za nastêpne pó³ roku. Wraca³ dla dziewczyny – zakocha³ siê.

 M³odzi mieli taki sam problem jak ich pradziadowi. Oni wybrali roz³±kê. Jola i Marc jednak postanowi byæ razem. Dziewczyna pocz±tkowo nie chcia³a wyjechaæ.  Czu³a siê mocno zwi±zana z Polsk±. Tylko dziewczyna ma³o mi³o¶ci zazna³a w ¿yciu i dosz³a do wniosku, ¿e chce kochaæ i byæ kochan±. To móg³ jej daæ tylko Marc – dlatego mimo poprzednich obiekcji postanowi³a wyjechaæ z mê¿czyzn±, zreszt± mia³a tak± pracê, ¿e dziêki komputerowi i Internetowi mog³a pracowaæ na ca³ym ¶wiecie.

Marc i Jola mieszkaj± obecnie w Nowym Jorku. Maj±  dzieci i s± szczê¶liwi. Do Polski przylatuj± raz na pó³ roku, aby spotkaæ siê z rodzin±. ¯yj± szczê¶liwie.

1
Najpopularniejsze opowiadania

Musisz byæ zalogowany, aby komentowaæ. Zaloguj siê lub za³ó¿ konto, je¿eli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
Edytella
U¿ytkownik - Edytella

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2024-03-21 12:06:15