Krytyk

Autor: AndreaDoria
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

Nie wiem kiedy się pojawił. Może był ze mną od zawsze , tylko go nie zauważałem. Może chował się po kątach nie manifestując swojej obecności. Jednak od pewnego czasu zaczął stawać się z dnia na dzień coraz bardziej zuchwały. Nie odstępował mnie na krok, udając, że jest cieniem. Lecz to był on. Czułem go wszystkimi zmysłami. Włóczył się za mną wszędzie i tylko czekał na okazję. Po miesiącu go usłyszałem. Niby szum wiatru w sitowiu. - Szzzuuu..., szzzuuu... . Widziałem co robiłeś. Ja bym to zrobił o niebo lepiej. - To trzeba było zrobić. - O nie! Ja mogę tylko oceniać. W końcu przyzwyczaiłem się do niego. Można powiedzieć, że stał się bliską osobą, choć czasami jego uwagi bardzo mnie bolą i doprowadzają do buntu. Wtedy on delikatnie daje następne rady, stara się mnie ułaskawić. Buntuję się jeszcze, lecz on nie daje za wygraną. Drąży wciąż świeżą ranę, nie dając się jej zasklepić. Dlatego muszę go wysłuchać. Z czasem przyznaję mu rację, po części aby uwolnić się od bólu, po części zaś uznaję , że mówi prawdę. Dopada mnie o różnych porach, zazwyczaj jednak udaje mu się to zrobić gdy jestem sam. Wtedy nikt mu nie przeszkadza i może bez przeszkód znęcać się nad moim umysłem. Czasami bywa delikatny - rzuci od niechcenia 2-3 słowa i pozwala uwierzyć, że wyszły ode mnie. Czasami gdy jestem uparty, powtarza w kółko zdanie, aż zrozumiem o co mu chodzi. Brutalny bywa rzadko, choć i to mu się zdarza. Chciałbym bardzo wyrzucić go wtedy za drzwi, ale się nie daje. Wchodzi przez otwarte okno, przez wywietrzniki, dziurkę od klucza. Pomimo bólu jaki mi czasem sprawia czuję, że jest mym przyjacielem, że chce dla mnie dobrze. Dziś już wiem, że się od niego nie uwolnię i prawdę powiedziawszy nawet mnie to cieszy.

1
Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
AndreaDoria
Użytkownik - AndreaDoria

O sobie samym: Urodzony 12.04.1958 roku w małym miasteczku nieopodal Częstochowy. Ukończył LO im. Stanisława Staszica o profilu humanistycznym w Jastrzębiu Zdroju. W latach 1973 - 77 członek Amatorskiego Zespołu Teatralnego prowadzonego przez Zdzisława "Dziadka" Rogalę. Od 1977 roku pracownik Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Jastrzębiu Zdroju. W latach 1999-2004 członek zarządu Jastrzębskiego Katolickiego Klubu Trzeźwości. Pisze głównie z "potrzeby pisania". Jego teksty służyły przede wszystkim jako forma duchowego wsparcia dla osób, z którymi stykał się w działalności społecznej. W roku 2003 zdecydował podzielić się swoimi "dokonaniami" ze szerszą rzeszą czytelników. Pierwsze teksty pojawiły się na internetowych forach space.pl i o2.pl . Duchowo związany z Forum Prozatorskim Marcina Bałczewskiego. Jego wiersze i opowiadania można znaleźć w różnych zakątkach sieci m. in.: Fabrica Librorum, poeci.com, poezja.org, proza.org, MML Cegła, FP Moje Wiersze, Wirtualna Galeria, Illusion of Sense i na stronach prywatnych. W latach 2003 - 2004 członek Ilussion of Sense. Założyciel "Forum Magii Słowa", które od 15 października 2004 roku do listopada 2005 prowadził wspólnie z Izą "Iskierką" Smolarek i Tomaszem Klareckim. Obecnie prowadzi Portal Literacki "Odyseja".
Ostatnio widziany: 2012-10-10 13:13:38