La Estrella Solitaria

Autor: Vanillivi
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

Obok Farlito siedział ośmioletni chłopiec i wyraźnie znudzony rozgrzebywał widelcem ryż i bawił się krewetkami, które zamówili mu rodzice.

- Ach, więc nie tylko mnie nie bawi ta impreza - pomyślała Anna.

A jednak było w tym coś takiego niesamowitego, czuła to podświadomie. Tęsknota w Hawanie wyglądała zupełnie inaczej niż w Polsce, nawet jeśli zasadniczo nic się nie zmieniło. Nadal brakowało jej tego sukinsyna. Wiedziała dobrze, że nie jest to typ człowieka, za którym powinno się tęsknić, nie potrafiła jednak zmienić swoich uczuć.

Miała ochotę, by teraz po prostu był przy niej, obejmował ją. Tkwiliby tak razem przytuleni i nic więcej nie miałoby już żadnego znaczenia. Pary nowożeńców cały czas tańczyłyby wkoło, chłopiec grzebałby widelcem w ryżu, a zespół wciąż grał tę samą piosenkę. Nie musieliby się nigdzie śpieszyć, nie oni, mający przed sobą całą wieczność.

W końcu oderwaliby się od siebie, wstali od stolika, zapłacili za drinki i wyszli na zewnątrz. Z daleka widać byłoby kopułę Kapitolu, prawie takiego samego jak amerykański, tyle że wyższego o dwa metry. Odwróciliby się do niego tyłem i ruszyli w przeciwnym kierunku, jedną z głównych ulic miasta. Wiedzieliby dobrze, że prowadzi na Malecon, nad morze.

 

Szliby razem aleją osłoniętą drzewami i nie zwracaliby wcale uwagi na życie, które toczyłoby się wokół. A o tej porze jak co dzień pełno byłoby tu hałaśliwej młodzieży, która spotykała się tutaj nie mając pieniędzy by udać się do jakiegoś lokalu. Szczupłe dziewczyny o pociągłych twarzach zanosiłyby się ze śmiechu i przechadzały w około w skąpych strojach, przyciągając wzrok przystojnych Latynosów. Mówiłyby do siebie dużo, szybko, donośnym głosem. Pozwalałyby sobie na frywolne gesty, spojrzenia. Dawno już nie byłyby dziewicami - na Kubie współżycie seksualne rozpoczyna się bardzo wcześnie, zwykle w wieku dwunastu, trzynastu lat. Często Kubanki w wieku Anny miewają już dwójkę dzieci i musiały się teraz poświęcić przede wszystkim ich wychowaniu i zapewnić im godne życie. Jakże inne były to doświadczenia od tych, które były udziałem Farlito i jej przyjaciółek.

Najpopularniejsze opowiadania
Inne opowiadania tego autora

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
Vanillivi
Użytkownik - Vanillivi

O sobie samym: http://poewiki.org/index.php/Strona_osobista:Anna_Michalska
Ostatnio widziany: 2024-03-15 01:04:24