Miód i Jagody

Autor: Zoja
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

W niedzielne  ciepłe popołudnie Aneta Kulig lubiana przez mieszkańców Jagódkowa pani weterynarz wybrała się na spacer w towarzystwie ukochanego psa Wicherka, który był jedynym bliskim jej przyjacielem.

Nie daleko od domu Anety do opuszczonej przez rodzinę zamożnych  niegdyś państwa Łanieckich wprowadził się pewien trudniący się z zawodu i zamiłowania pszczelarz. Młody miłośnik pszczól Adam Kraska nie znając nikogo w okolicy postanowił ją zwiedzić i bliżej poznać mieszkańców Jagódkowa. Pogoda dopisywała, więc wybrał się na przejażdżkę rowerem, który stał długo nie używany w starej szopie.

Tymczasem Aneta wracając do domu aby zjeść podwieczorek zauważa, że w opuszczonym dotąd domu widać światło w oknie. Zaciekawiona nowym sąsiadem  postanowiła poznać go bliżej piekąc dla niego drożdżowe ciasto z kruszonką. Nazajutrz  przejęta Aneta jeszcze z ciepłym wypiekiem nieśmiało puka do drzwi posiadłości. Adam nie spodziewający się gości otwiera  nieznajomej. Urzeczony zapachem świeżego ciasta zaprasza Anetę na lipową herbatę z miodem z własnej pasieki. W prezencie za pyszne ciasto daję jej słoik akacjowego miodu.

Aneta i Adam po bliższym poznaniu stają się pokrewnymi duszami. Wspólna pasja i miłość do zwierząt i przyrody zbliżyła ich jeszcze bardziej. W małym kościółku pw. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus wzięli ślub i żyli długo  i szczęśliwie.

1
Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
Zoja
Użytkownik - Zoja

O sobie samym:    
Ostatnio widziany: 2024-04-25 10:29:50