Pisarze, którzy zmagali się z chorobami psychicznymi

Autor: aisa321
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

Sylvia Plath

Amerykańska poetka i eseistka zaliczana do grona tzw. poetów wyklętych, czyli tych, którzy słynęli ze skandali obyczajowych, a ich twórczość spotykała się ze sprzeciwem społeczeństwa.

Plath urodziła się w latach 30. XX w., już w dzieciństwie wykazywała się literackim talentem – w wieku 8 lat opublikowała swój pierwszy wiersz w dziecięcym dziale gazety „Boston Herald”. Ponadto od 9 roku życia, aż do śmierci prowadziła dziennik. Sylvia od młodości borykała się z  problemami psychicznymi, po śmierci ojca zdiagnozowano u niej depresję, próbowała również odebrać sobie życie.

Pisarka kilkakrotnie przebywała w szpitalach psychiatrycznych, ze względu na stany maniakalne oraz depresyjne oraz próby samobójcze. Poważny konflikt z mężem spowodował, że Sylvia wraz z dziećmi wyprowadziła się do Londynu. Podczas tego okresu napisała swoje najlepsze utwory m.in. „Tatusia”, „Ukłucia”, „Kurierów” czy „Krawędź”. Jednak nie poradziła sobie ze stanem psychicznym, mimo przyjmowania leków i terapii Plath popełniła samobójstwo poprzez zatrucie gazem.

 

Źródło: https://www.gandalf.com.pl/

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
aisa321
Użytkownik - aisa321

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2020-01-07 12:21:15