Z³ym krokiem do domu cz. 2

Autor: Annakonik17
Czy podoba³ Ci siê to opowiadanie? 0

Od momentu pogrzebu mija³y miesi±ce a g³ównym i jedynym pocieszycielem dziewczynki by³ pies £atek prawdziwy i jedyny przyjaciel. 

W domu za¶ atmosfera stawa³a ma ostrzu no¿a.Dziadek wraz z ojcem zaczêli ci±g³e k³ótnie i bataliê miêdzy sob±. To odbija³o siê na dziewczynkach. G³ówna bohaterka wraz z siostr± tak¿e zaczê³y niekoñcz±ce siê k³ótnie. Sta³ siê podzia³.Bohaterka mia³a za sob± dziadka a m³odsza siostra ojca. Ale ile mo¿na tak ¿yæ w ci±g³ym napiêciu i k³ótniach. Dziadek przesta³ to wytrzymywaæ. Powiedzia³ ojcu, ¿e ma siê wyprowadziæ. Da³ mu na to pó³ roku. Po pó³ roku ojciec rzeczywi¶cie siê wyprowadzi³ z racji swojej ¶lepoty zamieszka³ ze swoj± matk±. Dysponowali wtedy mieszkaniem o wysokim standardzie. Dziewczynki zosta³y z dziadkiem tak postanowiono, ale kiedy tylko ojciec dosta³ to "lepsze" mieszkanie wraz z babci± zaczêli buntowaæ m³odsz± siostrê. Mówili jej, ¿e u dziadka bêdzie tylko gorzej, ¿e tam nie ma ciep³ej wody, nie ma centralnego ogrzewania  nie ma dostêpu do internetu, komputera. Ojciec powtarza³ m³odszej siostrze, jak to u dziadka i z dziadkiem bêdzie coraz gorzej. A m³odsza siostra powtarza³a to ochoczo bohater ê  Dochodzi³o w zwi±zku z tym do ci±g³ych konfliktów miêdzy dziewczynami i dziadkiem. Dziewczynki, jako ma³e dzieci, ma³e ale maj±ce swój g³os chodzi³y do terenowego punktu miejskiego o¶rodka pomocy rodzinie i tam k³ama³y na temat dziadka.

Potem wszystko dzia³o siê szybko. Dziadek mia³ przyznanego kuratora i dzia³o siê najgorsze. Kurator straszy³, ¿e dziewczynom grozi pój¶cie do domu dziecka. Jednak one za wszelk± cenê chcia³y zamieszkaæ z ojcem. Posunê³y siê tak¿e do napisania w³asnorêcznie karty z tre¶ci± zrzeczenia siê opieki nad nimi i podsunê³y t± kartkê dziadków do podpisu. Podpisa³, by³ wykoñczony ju¿ tym klimatem ci±g³ych wojen.

Pó¼niej wszystko szybko ruszy³o. Badania bieg³ych, s±d, rozprawa i  siostry by³y ju¿ w nowym "cudnym" domu. Mia³y mieæ wszystko jak siê okaza³o by³o to tylko iluzj±.

Odk±d dziewczynki zamieszka³y z ojcem i babci±, babcia traktowa³a je surowo. Kaza³a kilka razy dziennie sprz±taæ ca³e mieszkanie, chodziæ na zakupy. Mia³y zakazane korzystanie z internetu. Wybucha³y kolejne k³ótnie  Siostry zaczê³y prze¿ywaæ wspólne piek³o a raczej zaczê³y dokañczaæ je prze¿ywaæ. Babcia jak by³a z³a potrafi³a wyzwaæ,poszarpaæ. Dziadek nigdy tego nie zrobi³  Nie zrobi³ bo przeciwnie do babci kocha³ swoje wnuczki ponad wszystko. Tylko ma³ym g³upim dzieciom wydawa³o siê, ¿e w lepszych warunkach mieszkaniowych bêdzie im siê dobrze ¿y³o.

Bohaterka wraz z siostr± czêsto odwiedza³y dziadka, opisywa³y mu jak siê zachowuje babcia.Dziadek za¶ o wszystkim informowa³ pracowników mops. Ze wzglêdu na liczne skargi przyznany ojcu kurator o¶wiadczy³, ¿e je¿eli babcia siê nie wyprowadzi dziewczynki zostan± odebrane do domu dziecka. 

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz byæ zalogowany, aby komentowaæ. Zaloguj siê lub za³ó¿ konto, je¿eli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
Annakonik17
U¿ytkownik - Annakonik17

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2022-10-25 21:21:37