Życie to jest teatr..., czyli o ludzkich tendencjach do pozbawiania się tożsamości (praca nagrodzona w konkursie papieskim)

Autor: 22200116Zp
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 1

Żyć znaczy nadawać sens


Życie człowieka pochodzi od Boga, jest Jego darem, Jego obrazem i odbiciem, udziałem w Jego ożywczym tchnieniu.

(Jan Paweł II)


Jak wiemy, nasze życie nie jest tylko naszym. Jest życiem naszych rodziców, przyjaciół, nauczycieli, a nawet napotkanych przypadkowo osób. Nasze postępowanie wpływa na życie ludzi, których codziennie spotykamy. Do czego zmierzam? Jezus nawołuje nas do dzialalności ewangelizacyjnej: Idźcie więc i nauczajcie wszystkie narody. Chrzcijcie je w imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego. Uczcie je zachowywać wszystko, co wam nakazałem. A oto Ja jestem z wami po wszystkie dni aż do skończenia świata. Wiemy już, że tylko życie w myśl Bożego zamysłu ma jakikolwiek sens. Warto więc, będąc bogatszym o tę wiedzę, wspomagać innych w dążeniu do świętości. Jak wspomina papież Polak: Stworzony przez Boga i noszący w sobie niezatarty ślad Boga, człowiek w naturalny sposób dąży ku Niemu. Każdy człowiek, wsłuchany w głębokie pragnienia swego serca, musi uznać, że i do niego odnoszą się słowa prawdy wypowiedziane przez św. Augustyna: „Uczyniłeś nas, Panie, dla siebie i niespokojne jest serce nasze, dopóki nie spocznie w Tobie”. Sensem ludzkiego życia jest więc dążenie do Boga. Tylko w nim nasza dusza znajduje ukojenie. Pomagajmy innym, którzy tego nie wiedzą, bowiem każdy z nas zasługuje na całkowite spełnienie. Każdy ma prawo czuć się kochanym, jedynym w swoim rodzaju. Będąc człowiekiem, doskonałym stworzeniem Boga, mamy niezaprzeczalne prawo czuć się szczęśliwymi. Życzę wszystkim, żeby potrafili zawołać za Maryją: Wielbi dusza moja Pana i raduje się duch mój w Bogu, Zbawcy moim. I zawsze starajmy się pamiętać – jesteśmy dziećmi Bożymi i nikt nie może nam tego odebrać.

Źródła cytatów: Rdz 2, 18 (Biblia tysiąclecia), Rdz 1, 26-28 (Biblia poznańska), Encyklika evangelium vitae, Łk 12, 6-7 (Biblia tysiąclecia), Mt 28, 19-20 (Biblia poznańska), Łk 1, 46-47 (Biblia tysiąclecia)

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
22200116Zp
Użytkownik - 22200116Zp

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2024-04-28 00:12:17