Prawda was wyzwoli

Autor: 22200116Zp
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

 


Ziemia, którą nam dajesz

 
Świat, w którym żyjemy stanie się lepszy albo gorszy w zależności od tego, czy sami będziemy lepsi czy gorsi. Tu właśnie przychodzi z pomocą siła Miłości, bo zawsze, gdy kochamy, to pragniemy być lepsi niż jesteśmy.

Paulo Coelho

 
Jeśli zerkniemy do opisu stworzenia świata, dość szybko zauważymy powtarzające się niczym mantra zdanie: A Bóg widział, że były dobre.5 Prawda o świecie okazuje się dla katolika równie banalna, jak prawda o człowieku. Świat jest dobry i, jak sugeruje fragment Bądźcie płodni i rozmnażajcie się, abyście zaludnili ziemię i uczynili ją sobie poddaną (...) Oto wam daję wszelką roślinę przynoszącą ziarno po całej ziemi i wszelkie drzewo, którego owoc ma w sobie nasienie: dla was będą one pokarmem6 – stworzony specjalnie dla nas. Prosta i przystępna prawda, ale ten sielski obrazek burzy świadomość o katastrofach naturalnych, wojnach, chorobach, śmierci… Coś nie gra w tym dobrym świecie. I, niestety, to bardziej wina nasza, niż kara boska.

Naszą ludzką naturą jest błądzić i to głównie nasze błędy doprowadziły świat do stanu obecnego. Jak pisał Salomon To głupota prowadzi człowieka na manowce, a potem jego serce wybucha gniewem na Pana.7 To ludzie, nie Bóg sprowadzili na świat niepokoje, to oni stoją za zanieczyszczeniem środowiska i kurczącym się zapasem surowców naturalnych. Słusznie komentuje to Becca Fitzpatrick w jednej ze swoich powieści: Uważam, że Bóg w ogóle do niczego nie stara się nas zmusić. Dopuszcza do tych wszystkich złych rzeczy, ponieważ nas nie kontroluje. Pozwala, byśmy żyli własnym życiem, a nasze działania mają zarówno dobre, jak i złe konsekwencje8 Jest coś prawdziwego w stwierdzeniu, że jesteśmy kowalami własnego losu. Możemy wybierać między egoistycznym dążeniem do przyjemności a miłością.

Ewangelista Paweł słusznie zauważa, że największa jest miłość.9 Katolicka prawda o człowieku i świecie jest prosta, a życie w tej prawdzie sprowadza się do jednego – kierowania się miłością do ludzi. Szkoda tylko, że tak niewielu zna tę prawdę.

 


Trochę o życiu

Jeśli się dziś obudziłeś, to Bóg jeszcze z tobą nie skończył.

(Regina Brett - „Jesteś cudem: 50 lekcji jak uczynić niemożliwe możliwym”)

 
Warto byłoby wspomnieć jeszcze o jednym istotnym fakcie, który ludzie często spychają na margines świadomości, albo całkowicie negują. Chodzi mi tutaj o prawdę o wartości ludzkiego życia, która wynika niejako z prawdy o świecie i człowieku. Wiemy już, że jesteśmy podobni do Boga i stworzeni z Jego nieskończonej miłości. Ale nie tylko to. Jesteśmy też Jego upragnionymi dziećmi, chcianymi takimi jakimi jesteśmy, w tym miejscu i momencie, w którym się obecnie znajdujemy. Jest ogromna ilość cytatów, które to obrazują. Moim faworytem spośród nich jest ten: Oto wyryłem cię na obu dłoniach10. To coś pięknego. Bóg tak bardzo nas kocha, że zna każdego z nas często lepiej niż my sami siebie znamy. Jak sam mówi: Zanim ukształtowałem cię w łonie matki, znałem cię11.

Nasze życie ma dla Boga ogromną wartość, nawet jeżeli my jej nie dostrzegamy. Fakt, zawsze są trudy dnia codziennego, zawsze są problemy, czasem egzystencja nas przytłacza, a niektórych nawet doprowadza na kraniec możliwości fizycznych i psychicznych. Jednak życie jest najcenniejszym darem Bożym; żadna zasada, nawet najbardziej chwalebna, nie usprawiedliwia odbierania życia!12. Wsparciem w codziennych trudnościach powinno być zanurzenie się w miłości Boga, trwanie w nim i w świadomości, że to wszystko ma jakiś sens, i że jesteśmy tu i teraz potrzebni na tym świecie. Warto też pamiętać, że Bóg nie zrzuci na ciebie więcej, niż możesz udźwignąć.13 Właściwie to tylko nam życie wydaje się trudne. Bóg widzi w nim ukryty sens i pragnie, żebyśmy radowali się każdym dniem, który jest przecież darem. Jak pisze w swojej książce Jarosław Grzędowicz: Trzeba się cieszyć każdą dobrą chwilą, którą spotykamy na świecie. Trzeba doceniać, że świat Stworzyciela ma jeszcze dla nas takie chwile, mimo że jest na nim tak wielu ludzi.14 Cieszenie się z rzeczy małych jest dobrym treningiem do życia w Bożej radości. Ci, którzy potrafią zdobyć się na Bożą radość, potrafią nagle odkryć, że życie wydaje się prostsze do udźwignięcia. To ogromna zaleta duchowości chrześcijańskiej – zawsze jest się na kim oprzeć, i nigdy nie zostajemy sami z trudnościami życiowymi.

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
22200116Zp
Użytkownik - 22200116Zp

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2024-04-17 22:55:47