Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi

Ocena: 4.5 (2 głosów)

Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie przyjazne mózgowi to książka, w której zostały zebrane wnioski płynące z neuronauk. Dzięki postępowi tych nauk możemy dziś zweryfikować stosowane w domach, w przedszkolach i szkołach metody nauczania. Neurobiolodzy obalają wiele wygodnych dla rodziców i nauczycieli mitów i pokazują, jak wiele zależy od nas dorosłych. To my, tworząc określone środowisko, decydujemy o tym, czym będą zajmować się dzieci. Ich aktywność znajduje odzwierciedlenie w strukturze sieci neuronalnej, można nawet powiedzieć, że rzeźbi ich mózgi. Dlatego z wnioskami płynącymi z neuronauk powinni zapoznać się zarówno rodzice, nauczyciele, jak i studenci kierunków pedagogicznych, a także wszyscy, którzy chcą się dowiedzieć, jak lepiej wykorzystać potencjał dzieci. Jeśli szkoła ma być źródłem prawdy o świecie, sama nie może ignorować wiedzy o tym, jak przebiegają procesy uczenia się.

Informacje dodatkowe o Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi:

Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Data wydania: 2013-09-10
Kategoria: Dydaktyka
ISBN: 9788323130925
Liczba stron: 315

więcej

Kup książkę Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi - opinie o książce

Avatar użytkownika - KarolGorski
KarolGorski
Przeczytane:2014-01-09, Ocena: 5, Przeczytałem, 52 książki - 2014,
,,W przedwczorajszych szkołach wczorajsi nauczyciele przygotowują uczniów do rozwiązywania problemów, jakie przyniesie jutro" - rozpoczyna swoją książkę Marzena Żylińska, stawiając tym samym tezę, którą udowadnia na blisko trzystu stronach swojej publikacji. Autorka dokładnie wyjaśnia biologiczne podstawy procesu uczenia się, opisuje rolę neuronów lustrzanych oraz wpływ nowych technologii na kształtowanie struktury mózgu dzieci i młodzieży. Wreszcie diagnozuje problemy ,,współczesnego" systemu edukacji, szukając jednocześnie ich rozwiązania. "Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi" to książka, która dostarcza silnych argumentów tym, którzy intuicyjnie bądź na podstawie własnych doświadczeń wyczuwali, że obecny system edukacji nie uczy myślenia, samodzielności i kreatywności, a raczej kopiowania, odtwarzania i powielania schematów. Trudno nie odnieść jednak wrażenia, że autorka demonizuje wpływ telewizji i internetu na dzieci, pomijając wyniki licznych badań dowodzących przecież także pozytywnego wpływu nowych technologii na młode pokolenie. Także przedstawiony przez autorkę książki wpływ oglądania telewizji na wzrost autyzmu u dzieci i młodzieży może budzić wątpliwości. Wszak autyzm jest zaburzeniem zbyt złożonym, a jego przyczyny wciąż nie zostały jasno określone, by zamknąć go w przytoczeniu wyników zaledwie dwóch badań. Mimo krytycznych uwag, które przedstawiłem powyżej, lektura "Neurodydaktyki..." z pewnością pozwoli zarówno obecnym, jak i przyszłym nauczyciel(k)om z większym dystansem i sceptycyzmem spojrzeć na stosowane w szkołach metody oraz strategie nauczania i zainspiruje do stosowania tych przyjemniejszych, a - co równie ważne - efektywniejszych. Z pożytkiem dla wszystkich! Dlatego warto czekać na zapowiedzianą już drugą publikację, w której Marzena Żylińska przedstawi konkretne propozycje przeprowadzania różnych lekcji zgodnie z najnowszą wiedzą na temat uczenia się mózgu. PEŁNA RECENZJA: www.dropbox.com/s/60ayaxil4p674h8/Neurodydaktyka_Zylinska_recenzja_Gorski.pdf
Link do opinii
Avatar użytkownika - lena-caffe
lena-caffe
Przeczytane:2019-08-05, Ocena: 4, Przeczytałam,

Dla mnie ciekawa, ale czytałam bardzo krytyczne recenzeje, że brak naukowych podstaw do twierdzeń podawanych przez autorkę. 

Link do opinii
Recenzje miesiąca
Virion. Legenda miecza. Krew
Andrzej Ziemiański ;
Virion. Legenda miecza. Krew
Herbaciane róże
Beata Agopsowicz ;
Herbaciane róże
Czarownik
Anniina Mikama
Czarownik
Ludzie z kości
Paula Lichtarowicz
Ludzie z kości
W rytmie serca
Aleksandra Struska-Musiał ;
W rytmie serca
Kołatanie
Artur Żak
Kołatanie
Esperanza
Jakob Wegelius ;
Esperanza
Mapa poziomów świadomości
David R. Hawkins ;
Mapa poziomów świadomości
Dom w Krokusowej Dolinie
Halina Kowalczuk ;
Dom w Krokusowej Dolinie
W szponach
Izabela Janiszewska ;
W szponach
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy