Księżniczka Nocy cz. I

Autor: Rinoa017
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

Jest córką Nocy i Przeznaczenia. Wszyscy mówią, że jej imię - Sol (nor. Słońce), wcale do niej nie pasuje. Bo jak można noc nazwać Słońcem? A właściwie, niedoszłą bogini nocy. Jej hiostoria jest dosyć dziwna, nie mówi o zwykłej bogini nocy. Zaprzyjaźniona z 16-letnią Mgłą o imieniu Taran, nigdy nie wychodziła na światło dzienne. Dopuki nie zobaczyła brzasku, bawiła się jej szatami, rozłożonymi na łąkach. Mgła to lubiła, bardzo ją zachęcała do zabawy małymi, białymi obłoczkami. Tak się zaprzyjaźniły. Jednak, gdy nadchodził dzień, musiała chować się do jaskiń. Taki był jej los. Taki los zesłało jej pochodzenie. Zakochana była w synu Dnia, Dagu (nor. Dzień). Jednak między Dniem a Nocą powstał konflikt. Oboje wynieśli się na przeciwne krańce świata. Noc zabiła Daga, wbijając sztylet w serce własnej córce. Pożuciła ją, mówiąc, że ponieważ nie ma więcej córek, kiedyś obejmie jej stanowisko z przymusu. A Sol chciała być Przeznaczeniem, choć nie mogła. Jej ojciec, Przeznaczenie, szukał wiele panien, "zakochując się" i tworząc Sol sióstr. Przeznaczeniu nigdy nie udało się spłodzić syna. Wkońcu umarł, a jego miejsce zajęła najstarsza siostra Sol, Sassa. Jej ból stał się po dwakroć silniejszy, marzenia wypuściła z dłoni i chciała odejść z Mgłą, która dzieci i następców nie miała. Teraz Sol zapragnęła zostać Mgłą, rozsiewać welony na łąkach, tworzyć bajecznie wyglądające chmurki. - Jak myślisz, kiedyś znajdę tego jedynego? - Zapytała młopda dzioewczyna. - Myślę, że poza Dagiem jest wielu wspaniałych chłopców. - Odparła Mgła. - Ale Dag był tym jedynym. - Odparła Sol, zaprzestając zabawy. - Widzisz świat w czarnych barwach, a powinno być inaczej. - Odparła szesnastoletnia mądrość. Sol często czerpała z nieskończonych rad Siski - Mgły. - Jesteś pewna, że powinnam się rozpromienić? - Oczywiście! - Wschód. Musimy się pożegnać. - Musimy... Obie dziewczyny przytuliły się. Siska jeszcze szepnęła - Nie martw się, wszystko będzie dobrze. - Oby tak było... Rozstały się, Sol znowu musiała szybko znaleść kryjówkę... Taki jej los. _________________________________ Dalszy ciąg za jakiś czas się pojawi.

1

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
Rinoa017
Użytkownik - Rinoa017

O sobie samym: Nie ma dobrej i złej strony. Są tylko dwa punkty widzenia...
Ostatnio widziany: 2024-03-19 03:23:15