Morderstwo w Pociągu

Autor: orzech199719
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

 

 

Jan Spektra

 

Morderstwo w Pociągu”

 

I

 

Agatha Grey chciała wreszcie odpocząć od swojej pracy.

Na co dzień pracowała jako dziennikarka śledcza łódzkiego czasopisma „Zbrodnia”, a także detektyw – amator.

Ucieszyła ją więc zaproszenie od swojej koleżanki znad morza Bogusi na dwa tygodnie,

w jej domku jednorodzinnym. Poznały się jeszcze, gdy obie kobiety mieszkały i pracowały w Warszawie jako tłumaczki z języka szwedzkiego i angielskiego. Bowiem Agatha przez wiele lat mieszkała i pracowała w tym skandynawskim kraju.

Stanęła nad walizką i przez chwile zastanawiała się czy ma wziąć ze sobą laptopa.

Jednak stwierdziła, że jak go weźmie to w ogóle nie będzie odpoczywać tylko pracować.

Spojrzała na zegarek.

Za godzinę miała pociąg do Gdańska ze stacji Łódź Kaliska. Pośpiesznie więc dokończyła pakowanie, wypiła kawę i wyszła z domu.

 

II

 

Gdy była już na stacji jakiś miły młodzieniec pomógł jej załadować walizki do pociągu.

Trochę ją to zmartwiło, że wygląda już staro w wieku 45 lat.

Znalazła swój przedział i po chwili pociąg ruszył.

W przedziale była sama i nawet się z tego cieszyła bowiem w samotności można spokojnie pomyśleć.

Myślała czy warto dalej pomagać policji, rozwiązywać zagadki kryminalne za cenę

wiecznego zmęczenia i braku czasu dla samej siebie.

Myślał również o jej ubogim życiu towarzyskim. Od śmierci jej męża minęło już siedem

lat a ona dalej była sama mimo to, że nie chciała starzeć się w samotności.

Z rozmyślenie wyrwał ją konduktor pociągu, który sprawdzał bilety.

 

III

 

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
orzech199719
Użytkownik - orzech199719

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2013-03-23 12:16:01