W³oska uczta

Autor: Ryksza
Czy podoba³ Ci siê to opowiadanie? 0

W³oska uczta

 

Cholera, to chyba by³a z³a decyzja. Mogli¶my pój¶æ do jakiej¶ wegañskiej knajpy, tam nie by³oby tych zapachów. Jeszcze nic nie podali do sto³u, a ja ju¿ jestem ca³y spocony i czujê jak sztywniej± mi miê¶nie na karku. ¦ciskam mocno piê¶ci u³o¿one na kolanach, ¿eby nie by³o widaæ, ¿e dr¿± mi rêce. W³a¶ciwie to nie wiem czemu tak bardzo siê bojê, przecie¿ zamówi³em dla siebie sa³atkê greck±. Patrzê po mojej rodzinie, ¿ona t³umaczy co¶ naszej 7-letniej córce, straszy cztery lata syn bawi siê telefonem. Pewnie znowu gra w jakie¶ g³upie gry albo przegl±da Facebooka. Wiem, ¿e ca³a trójka nie mo¿e siê doczekaæ a¿ przyjdzie kelner z pizzami i poda im d³ugo wyczekiwane dania. Kurde, nigdy nie umiem im odmówiæ, zgodzi³em siê, aby¶my poszli do Czerwonego Pieca, choæ na sam± my¶l o powrocie do tego miejsca cierpnie mi skóra.

Z kuchni nieopodal dobiega zapach rosn±cego ciasta, topionego sera i przeró¿nych dodatków. Ten ser i sosy przera¿aj± mnie najbardziej. Dziêki nim zapcha³em sobie parê lat temu ¿y³y cholesterolem. Sam widok t³ustego jedzenia zmienia moj± krew w gêsty syrop, a mo¿e nawet galaretê.

Dok³adnie 3 lata temu, 40 kilogramów temu, siedzieli¶my w tym samym miejscu, a ja postanowi³em zamówiæ drug± 45-centymetrow± pizzê, bo jedna to za ma³o dla prawdziwego mê¿czyzny. ¯ona ostrzega³a:

- Zaraz pêkniesz grubasie od tego ¿arcia.

- Aj Danusia, daj mi spokój, co ja jaki¶ peda³ jestem, ¿e mam ma³o je¶æ?!

Pyszna pizza z salami, fet± i rukol± wjecha³a mi pod nos. Rukolê zdj±³em, bo nie jestem krow±, ¿eby trawê je¶æ. Zanurzy³em zêby w gor±cym daniu, oderwa³em kawa³ek z du¿ym salami, które wrêcz ¶wieci³o siê od t³uszczu. Mieli³em w gêbie ¿arcie szybko, bo ju¿ nie mog³em siê doczekaæ kolejnej porcji. Jakbym nie jad³ kilka dni, niczym dziecko z Etiopii pierwszy raz widz±ce wielki stos jedzenia przygotowany tylko dla niego. Ca³a rodzina zjad³a swoje, czekali ju¿ tylko na mnie. I wtedy poczu³em uk³ucie w klatce piersiowej. Pocz±tkowo je zignorowa³em, s±dz±c ¿e to jaka¶ b³ahostka. Stopniowo ból narasta³, zacz±³ promieniowaæ do lewej rêki oraz ¿uchwy, a oddech siê sp³yci³. Moja twarz zmieni³a siê w p³on±c± czerwieni± kulê. Z³apa³em siê za pier¶ i osun±³em z jêkiem na pod³ogê. Wko³o zaczêli stawaæ przera¿eni ludzie, ¿ona krzycza³a co¶ do mnie, ale nie by³em w stanie odpowiedzieæ. Powoli odp³ywa³em, Kostucha zabiera³a mnie na swoj± ³ód¼. Zanim straci³em ¶wiadomo¶æ, us³ysza³em p³acz moich kochanych dzieci.

Podobno reanimowali mnie 15 minut. Jakim¶ cudem zosta³em uratowany, mimo ¿e zawa³ by³ rozleg³y. Dosta³em drug± szansê od ¿ycia oraz rozrusznik od lekarzy, a tak¿e opierdol za niezdrowy tryb ¿ycia. Od tego czasu zmieni³em nawyki ¿ywieniowe o 180 stopni, zgubi³em 40 kilo, ale pozosta³ lêk, lêk przed fast foodem. Z reminiscencji wyrywa mnie pytanie Danusi:

- Andrzej, wszystko gra?

- Tak kochanie, rozwa¿a³em na kogo postawiæ u bukmachera – k³amiê, bo wstyd siê przyznaæ, ¿e bojê siê pizzy.

- Musisz skoñczyæ z tymi zak³adami. Za du¿o nerwów ciê kosztuj±. Drugiego zawa³u dostaniesz!

Puszczam uwagê mimo uszu, bo co mi bêdzie g³upoty pierdoliæ.

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz byæ zalogowany, aby komentowaæ. Zaloguj siê lub za³ó¿ konto, je¿eli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
Ryksza
U¿ytkownik - Ryksza

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2022-03-25 18:22:56