ZAMEK

Autor: catarina78
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

Pewna pani z pewnym panem zbudowali sobie zamek na trzech kotkach. Zamek ten miał tysiąc okien, cztery dachy i był cały w paski. Pewnego dnia pewna pani powiła w tym zamku syna. Maleńki ten chłopiec spędził w zamku szczęśliwe dzieciństwo. Zanim zdążył obejrzeć świat przez wszystkie tysiąc okien, dorósł i postanowił zostać panem całego zamku. Pewna pani-matka była bardzo tym zaniepokojona, ale pan- ojciec uspokoił ją szybko. Był dumny, że oto jego syn zacznie realizować męskie życiowe cele. Zrobił synowi koronę ze złota i drogich kamieni, które wyłuskał z bogato zdobionego kominka. Zrobił mu też berło z tłuczka do mięsa zdobionego masą perłową i białym złotem Tak przygotowany syn zasiadł na tronie, czyli na największym w zamku fotelu i zapytał: - Co teraz? - Teraz dziel i rządź! - odpowiedzieli zgodnie pani - matka i pan - ojciec. Syn pomyślał chwilę i rozkazał matce być pokojówką, a ojcu zausznikiem i pochlebcą, a potem matce kazał być lewicą, a ojcu prawicą. I na tym skończył się dzień pierwszy.

1
Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
catarina78
Użytkownik - catarina78

O sobie samym: redaktor wydawnictwa e-bookowo.pl
Ostatnio widziany: 2018-11-05 11:38:41