Recenzja książki: Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne

Recenzuje: Danuta Szelejewska

Wszelkimi zagadnieniami dotyczącymi zawodu nauczyciela zajmuje się pedeutologia. Owo ogólne pojęcie koncentruje się wokół nauczycielskiej osobowości, uzdolnień i autorytetu, kształcenia, predyspozycji kandydatów, etyki zawodowej oraz funkcji społecznej. Ponieważ nauczyciel odgrywa zasadniczą rolę w nauczaniu i wychowaniu, zrozumiałym jest, że staje się on obiektem powszechnego zainteresowania oraz – niestety – często nieuzasadnionej krytyki. Oddana do rąk czytelnika Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne ma na celu obiektywne przedstawienie psychospołecznego wymiaru zawodu nauczyciela wraz z jego kompetencjami i twórczą pracą.


Praca monograficzna Jolanty Szempruch została podzielona na osiem rozdziałów, w których obok osobistych przemyśleń autorki znalazły się refleksje wielu innych naukowców (liczba przytoczonych w publikacji nazwisk wskazuje na szerokie opracowanie zagadnienia). W każdym z rozdziałów omówiono jeden z istotnych aspektów. Tak więc, począwszy od ogólnego spojrzenia na pedeutologię jako subdyscyplinę pedagogiczną, czytelnik poznaje różne koncepcje kształcenia i doskonalenia nauczycieli, ma okazję ustosunkować się do zmian dotyczących ich kwalifikacji, kompetencji oraz cech osobowych, dane jest mu poznać uwarunkowania rozwoju zawodowego, a także relacje podmiotowe wraz z dialogiem edukacyjnym. Istotną sprawą jest również spojrzenie na moralny wymiar nauczycielskiego zawodu oraz szybko następujące zmiany społeczne i edukacyjne. Teoretyczne zagadnienia poruszone w publikacji w pełni odpowiadają działaniom praktycznym oraz systematycznie prowadzonym badaniom naukowym.


Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne to lektura obszerna i specjalistyczna. Zaadresowana do nauczycieli, pedagogów, wychowawców, przedstawicieli nadzoru pedagogicznego oraz władz oświatowych, bez wątpienia spotka się z ich zainteresowaniem. Zastosowany w lekturze warsztatowy język przekazu zostanie z pewnością zrozumiany przez specjalistów. Pomocą służą dokładnie opisane ryciny, tabelki, wyliczenia, grafiki przedstawiające osoby zasłużone dla rozwoju oświaty, przypisy, obszerna polsko- i obcojęzyczna bibliografia oraz uszeregowany w porządku alfabetycznym indeks osobowy i rzeczowy. Treści szczególnie warte zapamiętania zapisano w ramkach. Na końcu każdego rozdziału znalazły się problemy do dyskusji. Publikacja warta jest uwagi. Zarówno specjalistom z dziedziny oświaty, jak i przeciętnemu czytelnikowi pomoże ona w zrozumieniu wielu zjawisk edukacyjnych oraz pogłębi szacunek dla wychowawczej pracy nauczyciela.

Kup książkę Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne

Sprawdzam ceny dla ciebie ...

Zobacz także

Zobacz opinie o książce Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne
Inne książki autora
THE SCHOOL AND THE TEACHER IN THE PERIOD OF CHANGE
Jolanta Szempruch0
Okładka ksiązki - THE SCHOOL AND THE TEACHER IN THE PERIOD OF CHANGE

In the current social situation it is both school roles and the means of educational operation that are subject to change. School generates internal changes...

Nauczyciel w warunkach zmiany społecznej i edukacyjnej
Jolanta Szempruch0
Okładka ksiązki - Nauczyciel w warunkach zmiany społecznej i edukacyjnej

Złożona problematyka funkcjonowania szkoły i współczesnego nauczyciela w kontekście zmiany społecznej znajduje odbicie w treści niniejszej książki...

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Paderborn
Remigiusz Mróz
Paderborn
Fałszywa królowa
Mateusz Fogt
Fałszywa królowa
Między nami jest Śmierć
Patryk Żelazny
Między nami jest Śmierć
Zagraj ze mną miłość
Robert D. Fijałkowski ;
Zagraj ze mną miłość
Ktoś tak blisko
Wojciech Wolnicki (W. & W. Gregory)
Ktoś tak blisko
Serce nie siwieje
Hanna Bilińska-Stecyszyn ;
Serce nie siwieje
Olga
Ewa Hansen ;
Olga
Zranione serca
Urszula Gajdowska
Zranione serca
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy